Ателието Brabus представи първия си мотоциклет, който е базиран на шосейния велосипед KTM 1290 Super Duke R EVO и се нарича Brabus 1300 R. Планира се да бъдат произведени общо 154 от тези стрийтфайтъри, като интерсно от външността е окраската. Едната половина от мотоциклета е боядисана в Magma Red, а другата в Singnature Black.
Мотоциклетът получава и специален ауспух с две изпускателни тръби, части от каросерията са направени от въглеродни влакна, а амортисьорите са адаптивни Quickshifter. Има и функция за превключване на предавките, без да се натиска съединителя и без да се пуска газта.
Иначе, в техническо отношение Brabus 1300 R си е същият KTM 1290 Super Duke R EVO, който поради кръглия LED фар и новите обтекатели стана подобен на Honda CB1000R. Двигателят е стандартен 1301 cc V-Twin с мощност 180 конски сили и 140 Нм въртящ момент, съчетан със скоростна кутия Pankl. Ускорението до 60 мили в час (97 километра в час) отнема 3.2 секунди, а максималната скорост е 270 километра в час.
От оригиналния 1300 R по същество иновацията се различава само с гореописаните нови части и аеродинамичния боди кит. Страничните въздуховоди, предпазителят на веригата, облицовката на алтернатора и допълнителната обвивка на резервоара за гориво са изработени от въглеродни влакна, докато 12-позиционните регулируеми подложки, дръжките на съединителя и спирачките са изработени от специален алуминий.
Подобно на обикновения KTM 1290 Super Duke R EVO, Brabus 1300 R е оборудван с WP APEX адаптивно окачване, което позволява реглаж на твърдостта на амортисьорите (пет предварително зададени профила плюс автоматичен). Също така на мотоциклета има амортисьор на кормилото WP APEX PRO 7117 и система за избор на режими на управление с предварително зададени настройки - Rain, Street, Sport, Track и Performance.
Списъкът с електронни асистенти включва контрол на сцеплението, системата за регулиране на приплъзването, която намалява вероятността от блокиране на задното колело при превключване на по-ниска предавка или при рязко подаване на газ, Quickshifter и ABS модул на Bosch 9.1MP 2.0 с възможност за деактивиране на антиблокиращата спирачна система на задното колело.
Джантите са 17-цолови Brabus Monoblock Z с гуми Bridgestone Battlax S22. Спирането се осъществява от механизми на Brembo с четирибутални алуминиеви супорти Stylema отпред и плаващи двубутални апарати отзад, Комфортът се допълва от отопляема седалка.