Последната „Волга“, създадена още в Съветския съюз, е проектирана в Горки и се произвежда в завода Нижни Новгород. Технически тя трябва да сложи началото на ново семейство автомобили ГАЗ-3103/3104/3105, което включва версии с различни двигатели и задвижване – моно или към четирите колела.
Първите няколко прототипа са създадени през 1987 г., а разработката е ускорена принудително заради решението за отказ от „Чайка“ ГАЗ-14, което превръща „Волга“ ГАЗ-3105 в най-скъпия модел на съветския производител.
При разработката на автомобила внимателно са проучени седаните Ford Sierra, Lancia Thema и Audi 100 (на снимката). Бъдещият ГАЗ-3105 е най-близо до Audi по отношение на базата и цялостното оформление, но приликите приключат дотук.
Какво взе последната съветска „Волга“ от Audi? (ГАЛЕРИЯ):
Новата „Волга“ получава постоянно задвижване на всички колела и централен диференциал, принудително блокиран с помощта на пневматично задвижване. Скоростната кутия е 5-степенна ръчна и има има кух изходящ вал, през който задвижващият вал отива към предната ос.