fallback

Дизелов VW Passat все още държи рекорда за пробег с един резервоар

Най-доброто постижение в историята навърши 10 години и явно няма да бъде подобрено

Дизеловите двигатели сега са на ръба на изчезването. С постоянно увеличаващия се пазарен дял на хибридите и електрическите машини, сбогуването с дизеловите двигатели изглежда само въпрос на време.

Преди 10 години обаче дизеловият двигател беше кралят на пазара, особено в Европа. В САЩ, където винаги потребителите са предпочитали бензина, също го оцениха и през 2012 г. именно там Volkswagen Passat SE TDI постави рекорда за най-голямо изминато разстояние с едно зареждане на резервоара – 73 литра дизел бяха достатъчни за пробег от 2616 км (2,79 л/100 км).

За да установят невероятния рекорд, австралийските съпрузи Джон и Хелън Тейлър предприеха пътуване от Хюстън (Тексас) до Стърлинг (Вирджиния). За три дни двойката измина повече от 2600 км, а това, което прави рекорда още по-впечатляващ е, че разстоянието беше изминато при нормални условия на шофиране.

Австралийците дори е натоварила колата с 54 кг багаж, като се сменяла зад волана. Съпрузите никога не са карали повече от 14 часа на ден и са постигнали средна скорост от 61 км/ч. Резултатите от пътуването им са доказани с всички необходими сертификати, като използваното гориво е проверено от полицията в Тексас при потегляне, както и при пристигането във Вирджиния.

Крайният резултат е наистина невероятен, като се има предвид, че Volkswagen с 2.0 TDI двигател със 140 к.с. и 6-степенна механична скоростна кутия е хомологиран в САЩ с комбиниран разход на EPA(Американската агенция за опазване на околната среда) от около 5,56 л/100 км.

Семейство Тейлър обаче са истински специалисти в икономията на гориво, като държат още няколко рекорда, а също така организират курсове и семинари за шофьори, на които ги съветват как да намалят консумацията на бензин и дизел.

fallback
  • #39
    анонимен ( преди 2 години )
    Имам Фолксваген Туран .на икономично каране засякох разход на дизел 3.6 колата е 1.9 105 кс
  • #38
    Plamen ( преди 2 години )
    Номер 33,в аварийната лента е забранено да се шофира.
  • #37
    МММ Дааа ( преди 2 години )
    Така, така , но вече големите играчи на транспортния бизнес не искат да чуват за леки дизелови автомобили , защото пазарната цена на нафтата скача . Помислете каква икономия биха реализирали при по - ниска цена при един кораб например, който изразходва тонове дизел на час ,а преходите им са седмици. И ето дизелът се сатанизира , наредиха му се всевъзможни еко филтри вкарвайки го някакви безумни норми за екология , като в същото време нито корабите нито самолетите се съобразяват с еко нормите.
  • #36
    Hyundai ( преди 2 години )
    Служебен и10 със заводска газ. В София заредих 30 лв газ при 89ст. цена. София - Царево, 10 дни там всеки ден с колата на плаж, обратно към София заредих още 10 лв. на Пловдив. Километри не съм засичал, но са около 800-900 с първите 30лв.. По магистралата през цялото време 130, горе долу пълна газ. По-икономична кола не съм карал.
  • #35
    Шофьор ( преди 2 години )
    Ауди Q7 3.0TDI 245к.с.: рекордът ми е 6.2 л/100км при каране с 70км/ч.
  • #34
    анонимен ( преди 2 години )
    Колеги ,тук говорят за разход на масло ,не на нафта!!!
  • #33
    Еххха ( преди 2 години )
    Моята жена има Seat ibiza 1.9tdi 105ps.На магистрала с карана скорост от 80 до 90 и показа разход от 3.3 литра на 100км.
  • #32
    Алфредо ( преди 2 години )
    Тези които имат Тесли,да ги продават и да си купят Пасатори :-D
  • #31
    Alexxx ( преди 2 години )
    Тоя е карал на Флингстон колата със сигурност.Аз го имах този Пасат 5,5/100лмС 80км 5/100
  • #30
    анонимен ( преди 2 години )
    Пасат Б8 150 кс автоматик, 2020г гори около 3, 3 и малко при 80 км/ч. Постижението сигурно е постижимо, но това в нормалния живот трудно ще стане
fallback
Последни