fallback

Дизелов VW Passat все още държи рекорда за пробег с един резервоар

Най-доброто постижение в историята навърши 10 години и явно няма да бъде подобрено

Дизеловите двигатели сега са на ръба на изчезването. С постоянно увеличаващия се пазарен дял на хибридите и електрическите машини, сбогуването с дизеловите двигатели изглежда само въпрос на време.

Преди 10 години обаче дизеловият двигател беше кралят на пазара, особено в Европа. В САЩ, където винаги потребителите са предпочитали бензина, също го оцениха и през 2012 г. именно там Volkswagen Passat SE TDI постави рекорда за най-голямо изминато разстояние с едно зареждане на резервоара – 73 литра дизел бяха достатъчни за пробег от 2616 км (2,79 л/100 км).

За да установят невероятния рекорд, австралийските съпрузи Джон и Хелън Тейлър предприеха пътуване от Хюстън (Тексас) до Стърлинг (Вирджиния). За три дни двойката измина повече от 2600 км, а това, което прави рекорда още по-впечатляващ е, че разстоянието беше изминато при нормални условия на шофиране.

Австралийците дори е натоварила колата с 54 кг багаж, като се сменяла зад волана. Съпрузите никога не са карали повече от 14 часа на ден и са постигнали средна скорост от 61 км/ч. Резултатите от пътуването им са доказани с всички необходими сертификати, като използваното гориво е проверено от полицията в Тексас при потегляне, както и при пристигането във Вирджиния.

Крайният резултат е наистина невероятен, като се има предвид, че Volkswagen с 2.0 TDI двигател със 140 к.с. и 6-степенна механична скоростна кутия е хомологиран в САЩ с комбиниран разход на EPA(Американската агенция за опазване на околната среда) от около 5,56 л/100 км.

Семейство Тейлър обаче са истински специалисти в икономията на гориво, като държат още няколко рекорда, а също така организират курсове и семинари за шофьори, на които ги съветват как да намалят консумацията на бензин и дизел.

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    А бензиновия, рекорда за най-малък пробег :D
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Хахаха болното ВАГ фенче се е активизирало да цъка минуси. ***, жалък си! Любимата ти марка се отича в канала, колкото и да не ти се иска...
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Е това е с лъжливия софтуер
  • #6
    Селянин ( преди 2 години )
    Аз мога да измина и 5000км с моята бензинова кола. Пълня резервоара, шерифа ми запечатва капачката, след което вдигам седалката и през отвора за подкачващата помпа мога да го напълня и 5 пъти ако е нужно.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    С тази средна скорост са били залепени зад камиони. Дано от ФВ да са им платили добре за безсмислената реклама на печката, която така или иначе отива в историята.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Платена реклама на нафтова печка от времето, когато ФауВе щяха да учат хАмериканците да карат дизел. Взеха, че ги научиха, нали. Немски смешници с нафтови печки...
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Толкова качестена не е нафтата в Америка, предвид че дори бензините им са по ниско октанови от познатите ни тук. Но се кара с около 65ммили което е 90-100 а те най-вероятно са карали по бавно (70-80), затова и средната им е 61, + климатка им е спрян (пести околко 1-1,2/100) Отдено едвали са се сблъсвали с трафик (т.е са карали като камион). Но такива тестове са напълно безсмилени освен за хора без друга смилена работа.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Измамите и лъжите на тази марка ги знаем много добре, така че няма нужда да претопляте манджата за "рекордите" им и колко са икономични. Знаем ги мнооого добре. Те и заради това дизелите ги спират, а ФВ продължават да плащат за лъжите си. Последното групово дело в Германия на втора истанция се реши ФВ да платят по 20 000? на собствениците на дизели. Става дума за над 150 000 човека. Водят се дела и за бензинови модели. И там има големи измами. Така, че тези са най-големите мошеници.
  • #1
    Верно ли? ( преди 2 години )
    "В САЩ, където винаги потребителите са предпочитали дизела" За това ли продажбите на бензинови коли в САЩ са 99%? Пешко, пил ли си кафе тази сутрин?
fallback
Последни