В руския сегмент на световната мрежа се появи интересен детайл от преоборудването на автомобил: специален корпус за акумулатор, който е предназначен да предпазва батерията от външни влияния. Идеята е интересна, но както винаги двусмислена - ето защо.

Калните и прашни пътища, лошото време и постоянните температурни странности не удължават живота на автомобила. И още повече - на батерията. От изброените проблеми, "работещи" в тандем с постоянни задръствания и други руски климатични специфики, батерията не издържа дълго. Но пък е скъпа и, както се очертава - ще струва още повече в обозримо бъдеще.
Ето защо много собственици на автомобили в Русия се чудят как да удължат експлоатационния живот на акумулатора. Ако има търсене, ще има и предлагане. И сега на пазара в Русия се появи специализиран калъф за акумулатор, който е предназначен да предпазва батерията не само от замърсяване, което наистина сериозно се отразява на нейното „здраве“, но и от температурни крайности. Изделието изглежда добре и не изисква никакви модификации.
Въпреки това, преди да решим да си купим онлайн въпросната руска модификация, си струва да си припомним, че автомобилните корпорации и по-конкретно инженерите, по някаква причина не оборудват своите произведения с такава „притурка“, въпреки че едва ли не са запознати с руското изобретение. Спестяване на разходи? Съвсем не.

Първо, нека поговорим за температурния аспект: капакът е предназначен да предпазва батерията от замръзване, тоест работи като термос: задържа топлината. Но термосът също „задържа“ и студа отвън, така че когато се затопли, батерията се топла много по-дълго време, защото е затворена в едно "помещение" с мотора. Освен това във въпросната кутия често акумулаторът започва да се покрива с влага, конденз, което бързо може да доведе до повреда на самото „устройство“, както и до гниене на подложката под него.
Вторият важен момент е мръсотията. По време на работа на автомобила се натрупват много боклуци по клемите и по самия акумулатор, което се отразява на работата на батерията. Специалната кутия ще предпази от повечето, но няма да ви спести от задължението периодично да изваждате батерията и да я почиствате, смазвайки клемите със специална грес. А при наличието на такава, клемите не се виждат.
Общо взето, кутията за батерии е нещо като „лекуваме едно - осакатяваме друго“. Поддържането на автомобил в нормално фабрично състояние, като се използват само агрегати и консумативи, одобрени от производителя, е най-доброто нещо, което един шофьор може да направи за своята кола. Търсенето на "подобрения" и инсталирането им почти винаги води до появата на други проблеми и последващи ремонти. Струва ли си? Разбира се, че не.
За да издържи батерията по-дълго, достатъчно е редовно да почиствате тялото и клемите, да проверявате закрепването на масата към каросерията и състоянието на самите проводници, да допълвате дестилат, ако е необходимо и ако акумулаторът е обслужваем.


0