IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ново руско изобретение - калъф за акумулатор

Много шофьори го ползват, но дали наистина си струва?

В руския сегмент на световната мрежа се появи интересен детайл от преоборудването на автомобил: специален корпус за акумулатор, който е предназначен да предпазва батерията от външни влияния. Идеята е интересна, но както винаги двусмислена - ето защо.


акумулатор калъф


Калните и прашни пътища, лошото време и постоянните температурни странности не удължават живота на автомобила. И още повече - на батерията. От изброените проблеми, "работещи" в тандем с постоянни задръствания и други руски климатични специфики, батерията не издържа дълго. Но пък е скъпа и, както се очертава - ще струва още повече в обозримо бъдеще.

Ето защо много собственици на автомобили в Русия се чудят как да удължат експлоатационния живот на акумулатора. Ако има търсене, ще има и предлагане. И сега на пазара в Русия се появи специализиран калъф за акумулатор, който е предназначен да предпазва батерията не само от замърсяване, което наистина сериозно се отразява на нейното „здраве“, но и от температурни крайности. Изделието изглежда добре и не изисква никакви модификации. 

Въпреки това, преди да решим да си купим онлайн въпросната руска модификация, си струва да си припомним, че автомобилните корпорации и по-конкретно инженерите, по някаква причина не оборудват своите произведения с такава „притурка“, въпреки че едва ли не са запознати с руското изобретение. Спестяване на разходи? Съвсем не.


акумулатор калъф


Първо, нека поговорим за температурния аспект: капакът е предназначен да предпазва батерията от замръзване, тоест работи като термос: задържа топлината. Но термосът също „задържа“ и студа отвън, така че когато се затопли, батерията се топла много по-дълго време, защото е затворена в едно "помещение" с мотора. Освен това във въпросната кутия често акумулаторът започва да се покрива с влага, конденз, което бързо може да доведе до повреда на самото „устройство“, както и до гниене на подложката под него.

Вторият важен момент е мръсотията. По време на работа на автомобила се натрупват много боклуци по клемите и по самия акумулатор, което се отразява на работата на батерията. Специалната кутия ще предпази от повечето, но няма да ви спести от задължението периодично да изваждате батерията и да я почиствате, смазвайки клемите със специална грес.  А при наличието на такава, клемите не се виждат.

Общо взето, кутията за батерии е нещо като „лекуваме едно - осакатяваме друго“. Поддържането на автомобил в нормално фабрично състояние, като се използват само агрегати и консумативи, одобрени от производителя, е най-доброто нещо, което един шофьор може да направи за своята кола. Търсенето на "подобрения" и инсталирането им почти винаги води до появата на други проблеми и последващи ремонти. Струва ли си? Разбира се, че не.

За да издържи батерията по-дълго, достатъчно е редовно да почиствате тялото и клемите, да проверявате закрепването на масата към каросерията и състоянието на самите проводници, да допълвате дестилат, ако е необходимо и ако акумулаторът е обслужваем. 

0 от 500
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Кълъфчо ( преди 3 години )
    Страшно изобретение .... кал///ъф ... Хаха. Това дори не рационализация не може да се нарече.
  • #17
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Ryazania ( преди 3 години )
    Na moita kola toa kalaf go ima otdavna. Aftora e mnoo zle da mi yade ryaznia
  • #16
    12 rate up comment 0 rate down comment
    ONE ( преди 3 години )
    Колко нови коли си идват с такива калъфи ... Ама когато преписваш и превеждаш колкото можеш, така става. Глупости на развален български с фактически и граматически грешки.
  • #15
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Дърта Мутра ( преди 3 години )
    Навремето работих в Българското посолство в Москва и карах Волга 2410 и имаше същия нахуйник на акумулатора и на него пише Волга това беше 1985-1990г.
  • #14
    4 rate up comment 12 rate down comment
    тОзи ( преди 3 години )
    Никога не съм смазвал клемите с грес. Какви са тия безумни и допотопни разбирания?
  • #13
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Опелист ( преди 3 години )
    Не е руско изобретение. Предишната ми кола имаше фабрично такова кожухче на акумулатора (опел зафира, 2001-ва година). Така си я продадох с него. Не мисля, че с нещо помага, но и не пречи.
  • #12
    20 rate up comment 5 rate down comment
    Бат Рамбо ( преди 3 години )
    Очаквам след няколко години научна дейност руснаците да измислят и резервната гума.
  • #11
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Да ви осветля: ( преди 3 години )
    Най-качествените и надеждни акумулатори са Бош и Варта.
  • #10
    20 rate up comment 0 rate down comment
    Fury ( преди 3 години )
    Ами не е нещо ново! На времето на БМВ Е 36, акумулаторът беше в пластмасова кутия, а на Х5 е в багажника под резервната гума, а на Мерцедес А и Б класите е под пода на дясната седалка увит във вата....и т.н.
  • #9
    13 rate up comment 1 rate down comment
    онЗи ( преди 3 години )
    всякаква грес може да се използва за смазване на клеми но ако искате търсете "специална"