IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla или BMW – кой има по-добра филтрираща система?

Двата автомобила бяха атакувани с химически гранати (ВИДЕО)

Американският производител на електромобили Tesla публикува видео, в което по необичаен начин сравнява собствената си филтрираща система с технологията, използвана от BMW.


филтър


За провеждане на експеримента Model Y и неназован модел на баварците бяха поставени в прозрачен балон, след което вътре бяха взривени газови гранати с цветен дим. По време на теста експертите потвърдиха, че електрическите автомобили не само намаляват нивото на вредните емисии в атмосферата, но и предпазват пътниците от вече замърсен въздух.

След като поставиха колите вътре в балона, експертите взривиха гранати, които изпълниха интериора с червен дим. Оказа се, че веществото е проникнало в салона на BMW, докато в Model Y имаше човек, който дишаше абсолютно чист въздух. След теста инженерите показа въздушните филтри на двете коли, като този на електрическата беше червен, тъй като е поел напълно атаката.



Tesla използва технологията за високоефективно задържане на частици (HEPA) в своите системи за филтриране, която се счита за една от най-ефективните в света. Шофьорът на електромобила може да активира системата за почистване в режим на биологично оръжие, като според представител на компанията тя се справя с този вид заплахи.

Самите HEPA-филтри са десет пъти по-големи от класическите системи и много пъти по-ефективни от подобни технологии в първокласните автомобили. Те са в състояние да предпазят от 99,97 процента газообразни частици, бактерии и вируси. Тези иновативни филтри са инсталирани във всички Model Y, Model X и Model S.

0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    propov ( преди 1 месец )
    Ами дайте и цените да сравним и дали в БМВто умишлено не е сложен някакъв обикновен филтър. Питам лично за себе си, защото за моето 15 годишно БМВ ориг. филтър струва почти 100 евро. Интересни ако на Тесла е 10
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    до #13 Наистина някой се е изгубил в превода. Филтъра не е 10 пъти по-голям, а има 10 пъти повече филтрираща площ, защото има повече филтри по-плътни са с форма увеличаваща площа на филтрация. Иначе филтъра си е с големина, като обикновен филтър, но тежи доста повече. до #10 Искаш ли да спечелиш малко пари или да изгубиш? Колко си готов да заложиш, ако ти покажа книжката за експлоатация на Тесла? Хартиена книжка, оригинална на марката и модела. Чакам да кажеш сумата, която ще заложиш!
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Не само, че имат книжка, но и се продава такава, ако си я изгубил. За германския пазар е задължително услвие всяка кола, която се продава да бъде с упътване за експлоатация на хартиен носител. Това е така, защото може да си на място където няма нет, електроника да се прецака и т.н. За другите пазари не зная, но в Германия Тесла се продава с хартиено упътване. Ако все още някой не вярва да каже коя страница да му снимам. За филтъра какъв е и как се сменя ако иска.И не е по-голям както пише тук.
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Къде ги събира тези 10 пъти по големи филтъри? Някой пак е превеждал без да е наясно за какво иде реч.
  • #8
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Моята кола изобщо няма филтър за въздуха в купето. Има само някаква мрежа колкото да не влизат листа към вентилационните отвори на парното.
  • #7
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    В София функцията за циркулиране на вуздуха само вътре в купето се използва най-много, определено има разлика когато пред теб е стар пушещ дрънгел и хибрид.
  • #6
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    ако пред теб има дизел с изкормена генерация и атмосферния въздух не мине ли през озониране йонизиране и воден филтър в автомобила все ще е смрад
  • #5
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Иноватор ( преди 3 месеца )
    "Тези иновативни филтри..." такъв иновативен филтър имам в 10 годишната прахосмукачка. Колкото до режимът химическа атака - нека опитаме с най-първото бойно отровно вещество - хлор. И повече да не коментираме, че е смехотворно.
  • #4
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Моята Модел 3 е също с Хепа филтър. Така, че не са само изброените модели в статията. Всъщност никога не съм гледал с какъв филтър е, но сега погледнах в книжката на колата. Всъщност на модел Y и на модел 3 филтрите за купето са едни и същи.
  • #3
    11 rate up comment 2 rate down comment
    До 2 ( преди 3 месеца )
    Така е, но другите защо го нямат?