fallback

Помните ли съветските камиони, които масово се движеха по родните пътища?

ГАЗ-ките, УАЗ-ките и ЗиЛ-овете бяха основното средство за превоз на товари и стоки

Когато говорим за превозни средства, произведени в СССР, в повечето случаи последното нещо, за което се сещаме, е експортният им потенциал. За някои леки коли това не важи, защото с "ладите" бе залят целия източен блок, но знаете ли, че и редица съветски камиони доста активно се доставяха в други страни? Що се отнася до камиони, нека си припомним най-видните представители на съветския автопром, които се движеха по родните пътища.

ГАЗ-53

Камионът беше много популярен в държавите от социалистическия блок, като у нас той беше основно транспортно средство. Специално за експортни цели бяха произведени дизелови версии на 53-ката. Този камион се сглобяваше и в България. Прави впечатление, че в самия СССР дизеловите версии като сериен модел не се появяват за цялото време на производство.

ЗИЛ-130

Основно заради своята надеждност 130-ката бе предпочитана в соц.страни извън Съветския съюз. ЗИЛ-130 беше много популярен и у нас, а заради бензиновите си двигатели, които са по-безпроблемни на студ, бе предпочитан и във Финландия. Купуваха ги и други европейски страни. Достатъчно е да си припомним, че такива екземпляри все още се срещат по родните пътища.

УАЗ-452

Легендарният УАЗ е експортиран у нас почти от самото начало на серийното му производство. Лекотоварните версии на това камионче бяха особено високо оценени заради своята непретенциозност и висока проходимост. Освен в страните от социалистическия блок, "Буханките", както се наричат разговорно, бяха много търсени и във Великобритания, и в Италия.

fallback
  • #18
    Роко Скиавоне ( преди 2 години )
    До 41 и също с междинна газ
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    За да имаш такъв камион зил зис газ ваз трябва да имаш цял нефтен кладенец и рафинерия. Също и куп механици. А бяха добри щото избор нямаше, заради варшавския договор. Пък и личните коли бяха кът брояха се на пръсти в градът. Нафтата беше евтина защото нямаше и нафтови печки за отопление, и нито една лека кола частна дизел..
  • #16
    ПРИЗНАВАМ ( преди 2 години )
    ЗИЛА за камион не ставаше но за КРАВА нямаше грешка. Старите ДАПАДЖИИ го знаят много добре. Викаха ни ПЕТРОЛНИТЕ ШЕЙХОВЕ.
  • #15
    РР ( преди 2 години )
    Че то нашата армия основно тези ППС ползва все още!
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    Тия бракми с нищо не са се доказали,просто друга техника освен съветскибоклуци нямаше.Хвала на нашите родители и на нашетопоколение, които със съобразителност, ум и много работа направиха многополезни неща, но впоследствие всичкоотново беше заграбено от ***. Те станаха капиталисти, а страната ни остава най бедния член на ЕС, щото откомуниста нищо, освен крадец не става и *** за за зеле дори.
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Русофобията е доказано психично заболяване. Казвам го за русофоба, който доказва на 100% това заболяване. Давай с минусите, което ще потвърди още повече твърдението ми за менталните ти проблеми. Ако не си забелязал, тук обсъждаме техника, която се е доказала във времето. Точно с тази техника твоите родители, баби и дядовци са построили държавата в която в момента живееш. Замисли се за това, ако имаш тази възможност.
  • #12
    Рено ентусиаст ( преди 2 години )
    Е как нема ги помниме такива *** луци забравят ли се руснака е лош работник всичко което е произвел е в графата брак но Сив караше другите да им купуват *** луците
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    А автора , дали ги помни или само "копи- пейст" с помощта на " Гугъл транслейт":)))
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Няма как да не помня! Курса Ц-категория карах на ГАЗ 53.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    За превоз на товари западните са по-надежни и горят по-малко. Но за гората и пресечени местности руските са ненадминати. Справка старите Виетнамки и новите Камаз по Рали Дакар.
fallback
Последни