fallback

Помните ли съветските камиони, които масово се движеха по родните пътища?

ГАЗ-ките, УАЗ-ките и ЗиЛ-овете бяха основното средство за превоз на товари и стоки

Когато говорим за превозни средства, произведени в СССР, в повечето случаи последното нещо, за което се сещаме, е експортният им потенциал. За някои леки коли това не важи, защото с "ладите" бе залят целия източен блок, но знаете ли, че и редица съветски камиони доста активно се доставяха в други страни? Що се отнася до камиони, нека си припомним най-видните представители на съветския автопром, които се движеха по родните пътища.

ГАЗ-53

Камионът беше много популярен в държавите от социалистическия блок, като у нас той беше основно транспортно средство. Специално за експортни цели бяха произведени дизелови версии на 53-ката. Този камион се сглобяваше и в България. Прави впечатление, че в самия СССР дизеловите версии като сериен модел не се появяват за цялото време на производство.

ЗИЛ-130

Основно заради своята надеждност 130-ката бе предпочитана в соц.страни извън Съветския съюз. ЗИЛ-130 беше много популярен и у нас, а заради бензиновите си двигатели, които са по-безпроблемни на студ, бе предпочитан и във Финландия. Купуваха ги и други европейски страни. Достатъчно е да си припомним, че такива екземпляри все още се срещат по родните пътища.

УАЗ-452

Легендарният УАЗ е експортиран у нас почти от самото начало на серийното му производство. Лекотоварните версии на това камионче бяха особено високо оценени заради своята непретенциозност и висока проходимост. Освен в страните от социалистическия блок, "Буханките", както се наричат разговорно, бяха много търсени и във Великобритания, и в Италия.

fallback
  • #68
    Щирлиц ( преди 1 година )
    ЗИЛ-130.....На такъв взех кат."С" във "В.Пик".Тогава обаче се учеше яко,и шофьорска книжка не се подаряваше.Затова и до днес все още се справям не лошо.Благодарности на др.Лазаров,който ни учеше да бъдем хора на пътя.
  • #67
    Бате Иво ( преди 2 години )
    Бе ние и газ 51 помним и газ 63Преди зил 130 имаше ЗИЛ 164 респективно ЗИЛ 157Между другото авторе за двутактов дизел да си чувалНа мазовете и кразовете първоначално е бил такъвПосле слагат четиритактовЯмз просто неубиваем двигател
  • #66
    Пинко ( преди 2 години )
    Помним ги, някои сме ги и карали. Пълни таралясници, но за сметка на това харчещи гориво като за световно.
  • #65
    До 51 ( преди 2 години )
    А , я кажи колко основни ремонта са правени на таа умрела уазка? Щото всяка една нормална машина , дори моята служебна Дачия , изкарват по 300 000 км. Руските таралясници едвам стигат 100 000 . Дачията ми е на 310 000 км. И тва е най- евтината и боклучива кола. Ладите не ги броя - те не са коли.
  • #64
    анонимен ( преди 2 години )
    До 47,ами на баща ми служебната УАЗ 452 фургона от нов изкара над 120х.км. и освен обслужване друго не му бе правено,а и кърпене на ламарини но естеството на работата им бе такова ,че бяха все в калта и мизерията.А,техниката в казармата я знаем тези които сме били войници,лежиш все нещо чоплиш и много рядко караш. Тази която се ползваше редовно нямаше чупене.
  • #63
    анонимен ( преди 2 години )
    До 441как да бедстваш с тях като нямаше закъсване бе цървулане.УАЗ-ката гореше 22 л на доста тежък терен на такъв където в тетевенския балкан се качих високо горе и дядото се кръстеше,че от 60-те години освен един верижен трактор да прокара някакъв път който бе станал дере по което се качихме друго нищо се не бе качвало и това през 84г.За ЗИЛ-а пиказваш фантасмагории,празен гореше 25-30 литра,натоварен стигаше до 35-40 и то горната граница ако е претоверн.131-цата гореше по 40 литра на пътя.
  • #62
    анонимен ( преди 2 години )
    До 41,тези кръчмарски приказки сме ги чували безброй пъти,ако бе така в Бэлгария щяха хората да живеят още в колибите.Не пиши глупости,защото тези камиони посториха това,което днес се разграбва и руши или все още се живее в тези комплекси и цените на жилищата посторени с помощта на тези черноработници сега са в небесата.
  • #61
    анонимен ( преди 2 години )
    До 31,ГАЗ 53 товароносимост 4,5 тона,обикновено се товареха доста над това,ЗИЛ 130 5 ,25 тона за самосвала,натоварен поне с 6 тона бетон,при тръгване му се вдигаше предницата,а задните гуми се опираха една в друга.Ифа е 4 тона и макс да поеме още до под 500 кг.,и то в редки случаи,ако се претоварва лягаше на ляво или на дясно.
  • #60
    анонимен ( преди 2 години )
    До 28, у нас не са вкарвани КАМАЗ за транспорт на полруприцепи за международен превоз.А, да приказваш,че били прегрели в Турция е просто смешно,те по принцип трудно загряват,ти пък и прегрели.Хайде тия приказки в кръчмата на малчуганите ги приказвай.
  • #59
    анонимен ( преди 2 години )
    До 26,а да си знаеш за себе си СовТранс Авто използваше малко Мерцедеси,а повечето си бяха техните МАЗ от серия 6422,Мерцедес бяха към гаража в Москва.
fallback
Последни