fallback

Помните ли съветските камиони, които масово се движеха по родните пътища?

ГАЗ-ките, УАЗ-ките и ЗиЛ-овете бяха основното средство за превоз на товари и стоки

Когато говорим за превозни средства, произведени в СССР, в повечето случаи последното нещо, за което се сещаме, е експортният им потенциал. За някои леки коли това не важи, защото с "ладите" бе залят целия източен блок, но знаете ли, че и редица съветски камиони доста активно се доставяха в други страни? Що се отнася до камиони, нека си припомним най-видните представители на съветския автопром, които се движеха по родните пътища.

ГАЗ-53

Камионът беше много популярен в държавите от социалистическия блок, като у нас той беше основно транспортно средство. Специално за експортни цели бяха произведени дизелови версии на 53-ката. Този камион се сглобяваше и в България. Прави впечатление, че в самия СССР дизеловите версии като сериен модел не се появяват за цялото време на производство.

ЗИЛ-130

Основно заради своята надеждност 130-ката бе предпочитана в соц.страни извън Съветския съюз. ЗИЛ-130 беше много популярен и у нас, а заради бензиновите си двигатели, които са по-безпроблемни на студ, бе предпочитан и във Финландия. Купуваха ги и други европейски страни. Достатъчно е да си припомним, че такива екземпляри все още се срещат по родните пътища.

УАЗ-452

Легендарният УАЗ е експортиран у нас почти от самото начало на серийното му производство. Лекотоварните версии на това камионче бяха особено високо оценени заради своята непретенциозност и висока проходимост. Освен в страните от социалистическия блок, "Буханките", както се наричат разговорно, бяха много търсени и във Великобритания, и в Италия.

fallback
  • #38
    Генчо Кръстев ( преди 2 години )
    УАЗ ката е най добра и днес ги карат почти навсякъде.
  • #37
    анонимен ( преди 2 години )
    Да преди 50 /69 години
  • #36
    Оня ( преди 2 години )
    И като гледам сега само с европейски и американски камиони ни карат дървата. Вижте западняците какво казват за руския танк през всв дялан с тесла но нищо не може да го спре.Нали се сещате за колко време е трябвало руснаците да ги направят.
  • #35
    Оня ( преди 2 години )
    До 33 .Абе американските колко горят.При тях по голямо по добре.При тях всичко е в галони,не като тук в литри.Помисли.
  • #34
    Оня ( преди 2 години )
    И тука не става въпрос колко е удобно и готино,а какво може с най малко ресурси.
  • #33
    Оня ( преди 2 години )
    Такива бяха машините тука,защото при минус 40 други не върви.Това в Русия.Но няма как заради нас да слагат други двигатели нали? Що се отнася за проходимост,руснаците имат техника без тунинг дето е ненадмината.Колко пъти има реклама на ;Мерцедес;.
  • #32
    Toto Rino ( преди 2 години )
    Легенди , които още се карат!Това което със ЗиЛ се построи ,още го боядисват.
  • #31
    Шафьор пенсия ( преди 2 години )
    Ама автора не пиши колко горяха като лами изадължително все нещо им се повреждаше за месеца
  • #30
    Шофьор ( преди 2 години )
    Роден съм през 1958, когато даже бащата на драскача от сайта не е бил в ташаците на баща си, а днес млечкото ми обяснява, че уазката била камион!?Алоо, Мочко, колкото километри имам изминат с УАЗ, ГАЗ и ЗИЛ, ти толкова *** не си избил...
  • #29
    До #27 ( преди 2 години )
    Газката щото е много товароносима? Газ и зил 130 са малки камиончета. Също като ифата, но много жадни, понеже са бензинови. Мадара забравяш. Масово се ползваше в строителството и не само. Даже май седлови влекачи имаше с ремарке-панеловоз. Зил толкова товар не може да дърпа. Та не са били предимно руски.
fallback
Последни