След години на търкания и спорове алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi обяви нова единна стратегия за бъдещето, която определя точното място на всяка марка на глобалните пазари и степента на споделяне на технологии. На съвместна пресконференция главните изпълнителни директори на трите компании - Лука де Мео, Макото Учида и Такао Като - оповестиха новата "пътна карта 2030".

Шефът на Mitsubishi Такао Като разяснява как ще се споделят платформите в бъдеще
"Моделът на нашия алианс е уникален, но доказал успешността си: в продължение на вече 22 години ние надграждаме над нашите различни култури и силни страни за обща полза", заяви Жан-Доминик Сенар, председателят на сдружението. Той потвърди, че основната цел на алианса е да постигне пълна въглеродна неутралност до 2050 година.
15-те най-важни точки от плана на алианса (ГАЛЕРИЯ):
Алиансът, който бе сред пионерите в електрическото задвижване, планира още 23 милиарда евро инвестиции в тази област и 35 нови електрически модела до 2030. Те се са построени върху пет различни платформи:
CMF-AEV - най-евтината платформа за електромобили в света, която сега е в основата на Dacia Spring. В бъдеще ще има и други бюджетни електрически модели.


1