IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Карлос Гон отново критикува Nissan, този път за електрификацията

Бившият шеф на компанията я обвини в липса на далновидност за бъдещето на автомобила

Ambition 2030 е името на стратегията, представена от Nissan по отношение на електрификацията до края на десетилетието. Японският автомобилен производител възнамерява да изхарчи над 17,6 милиарда долара през следващите 5 години, за да подготви лансирането на 23 електрифицирани модела, 15 от които - чисти електромобили.


Карлос Гон


И докато това може да се строи обещаващо за някои, то бившият президент на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi Карлос Гон вижда нещата по съвсем друг начин. По време на онлайн пресконференция от дома си в Бейрут (Ливан), бизнесменът от бразилски произход изказа някои доста остри думи към бившия си работодател относно стратегията за електрификация.

"Те са наистина в много лоша ситуация в надпреварата за електрификация. Нямат визия. Не знаят какво правят. Нямат идея за тази огромна технологична трансформация, която се случва" осъжда Nissan бившият мениджър. За Карлос Гон новите електрически марки като Tesla и китайските компании имат предимство пред традиционните автомобилни производители. Според него, старите "играчи" трябва да се адаптират бързо с тежки инвестиции в електрификацията.


Nissan Chill Out Concept


"Скоростта на трансформация ще определи кой ще е победител. И ако погледнете направените инвестиции, не мисля, че са много големи". Гон напомни, че той е лансирал първия масов електромобил на Nissan - Leaf, през 2010 година, който е станал доста успешен. Ще припомним, че през 2025 година Leaf ще се превърне в електрически кросоувър.

Въпреки че Карлос Гон се въздържа от коментар за твърдотелните батерии - технология, от която Nissan се интересува много, японската фирма обеща да тества електрически превозни средства с тези батерии до средата на десетилетието и да пусне сериен модел преди 2030 г. Междувременно инвестициите ще продължат в конвенционални литиево-йонни батерии, като същевременно се опитват да премахнат кобалта от акумулаторите и по този начин постепенно да намалят производствените разходи с 65% до 2028 г.

0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    До 2: Специално Тойота проблем не виждам да имат. Нисан от край време имат слаб мениджмънт, но не може да им се отрече че нямат нито един Лийф с изгоряла батерия. Големият проблем на шебеци като Тесла и ФВ е че заливат клиентите си с недотествани технологии. Ясно е какво ще се случи с електромобилите когато масово батериите им започнат да сдават багажа преди 10-тата година и потеглят за скрап. Същото като с дизелите.
  • #3
    10 rate up comment 0 rate down comment
    До 4 ( преди 2 години )
    Хубаво е да четеш статиите първо, Гон, който между другото трябва от Нисан паметник да му построят, защото бяха фалирали и Гон ги спаси от банкрут и заличаване от картата на автомобилен производител. Та Гон казва, че инвестицията е много малка, за да преминеш към електрификация. Примерно ВАГ за 5г. ще ивестират 100 милиарда долара, същото правят и останалите производители. С тия 17 милиарда човека не вижда как ще се случат нещата. А той със сигурност знае по-добре от теб кое, как е.
  • #2
    11 rate up comment 13 rate down comment
    позната история ( преди 2 години )
    "Японският автомобилен производител възнамерява да изхарчи над 17,6 милиарда долара през следващите 5 години..." - и криминала Гомн беснее, че няма да може да ги "преразпредели"! А без преразпределение рено потъва до дъното...
  • #1
    8 rate up comment 8 rate down comment
    А бе ... ( преди 2 години )
    тоя доказан мошеник още ли не е в панделата!?