Ambition 2030 е името на стратегията, представена от Nissan по отношение на електрификацията до края на десетилетието. Японският автомобилен производител възнамерява да изхарчи над 17,6 милиарда долара през следващите 5 години, за да подготви лансирането на 23 електрифицирани модела, 15 от които - чисти електромобили.
И докато това може да се строи обещаващо за някои, то бившият президент на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi Карлос Гон вижда нещата по съвсем друг начин. По време на онлайн пресконференция от дома си в Бейрут (Ливан), бизнесменът от бразилски произход изказа някои доста остри думи към бившия си работодател относно стратегията за електрификация.
"Те са наистина в много лоша ситуация в надпреварата за електрификация. Нямат визия. Не знаят какво правят. Нямат идея за тази огромна технологична трансформация, която се случва" осъжда Nissan бившият мениджър. За Карлос Гон новите електрически марки като Tesla и китайските компании имат предимство пред традиционните автомобилни производители. Според него, старите "играчи" трябва да се адаптират бързо с тежки инвестиции в електрификацията.
"Скоростта на трансформация ще определи кой ще е победител. И ако погледнете направените инвестиции, не мисля, че са много големи". Гон напомни, че той е лансирал първия масов електромобил на Nissan - Leaf, през 2010 година, който е станал доста успешен. Ще припомним, че през 2025 година Leaf ще се превърне в електрически кросоувър.
Въпреки че Карлос Гон се въздържа от коментар за твърдотелните батерии - технология, от която Nissan се интересува много, японската фирма обеща да тества електрически превозни средства с тези батерии до средата на десетилетието и да пусне сериен модел преди 2030 г. Междувременно инвестициите ще продължат в конвенционални литиево-йонни батерии, като същевременно се опитват да премахнат кобалта от акумулаторите и по този начин постепенно да намалят производствените разходи с 65% до 2028 г.