След години на търкания и спорове алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi обяви нова единна стратегия за бъдещето, която определя точното място на всяка марка на глобалните пазари и степента на споделяне на технологии. На съвместна пресконференция главните изпълнителни директори на трите компании - Лука де Мео, Макото Учида и Такао Като - оповестиха новата "пътна карта 2030".
Шефът на Mitsubishi Такао Като разяснява как ще се споделят платформите в бъдеще
"Моделът на нашия алианс е уникален, но доказал успешността си: в продължение на вече 22 години ние надграждаме над нашите различни култури и силни страни за обща полза", заяви Жан-Доминик Сенар, председателят на сдружението. Той потвърди, че основната цел на алианса е да постигне пълна въглеродна неутралност до 2050 година.
15-те най-важни точки от плана на алианса (ГАЛЕРИЯ):
Преди две години бе обявено, че Mitsubishi, която така или иначе има скромен пазарен дял в Европа, ще се оттегли изцяло от Стария континент. Сега това е преразгледано и японската марка остава, но в бъдеще ще предлага тук два нови модела, които на практика ще са основани върху съществуващи автомобили на Renault. Така например новото поколение на Mitsubishi ASX, очаквано през 2023, ще ползва конструкцията на наследника на Renault Captur.