IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Lucid Air и Tesla Model S Plaid най-после се срещнаха на писта

Вижте най-безшумното драг-състезание, провеждано някога (ВИДЕО)

Мнозина очакват с нетърпение срещата на Tesla с един от новите му конкуренти - Lucid, след неговият седан Air официално дебютира през миналата година. Доставките на електромобила обаче все още са малко и досега нямаше как той да бъде изправен срещу Model S Plaid. В крайна сметка сблъсъкът между двата суперседана вече е факт, като заслугата е на екипа на DragTimes.


Lucid Air Dream Edition vs Tesla Model S Plaid


Мястото е съоръжението на Hennessey в Тексас, където оборудването за измерване на времето не се използва. Двубоят разчита на резултатите от телеметрията, като повърхността на трасето не е в идеално състояние, каквото трябва да бъде за надпревара на 1/4-миля. И все пак пред двата електромобила има прав участък, на който могат да се състезават.

На теория тези чудовища с електрическо задвижване имат сходни параметри. Lucid Air Dream Edition Performance предлага не по-малко от 1111 к.с., осигурявани от два електромотора. Това, според производителя, е достатъчно за изминаване на 1/4-миля за 9,9 секунди. При Tesla Model S Plaid мощността е 1020 к.с., като времето също е под 10 секунди.



В първия манш Model S Plaid се изстрелва напред, като печели с 9,83 секунди и развива малко над 241 км/ч на финала. При второто състезание Air дърпа с една дължина след старта и печели, въпреки че и двете коли не изминаван цялото разстояние. Следва трети манш, който колата на Tesla печели с 9,67 секунди и скорост от 235 км на финала.

В последната надпревара двата седана стартират от движение при скорост от 40 км/ч, като отново победител е Tesla. Данни от телеметрията на колите обаче не се съобщават. От екипа, провел надпреварата, обясняват, че при специално подготвена повърхност за подобни състезание нещата може да се променят, защото тогава сцеплението ще бъде по-добро и по-голямата мощност на Lucid Air ще си каже думата. Дотогава обаче Tesla определено печели спора.

Снимка и видео: DragTimes

0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    К. ( преди 2 месеца )
    Стюпид състезания. Състезават се на ускорения, които, ако ги опитат на пътя, пробегът им пада под 200 км и няма да могат да се доберат до зарядно... Тъ пизми...
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    К. ( преди 3 месеца )
    Е колко им е "рейнджа" на тия "чудовища" при тези ускорения и скорост над 200 км/ч.? Могат ли да минат 200 км с един заряд на батерията? Що не се състезават по този показател, та да видим КАК ЛЪЖАТ производителите за обхвата? Глупости на търкалета... Карам плъгин хибрид. При температури под 0С пробегът е наполовина от пролетно-летния...
  • #8
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Смешка с тези киловати ще им стигнат максимум за 3-4 състезания, нема и 2км, после ще имат време да се напият и изтрезнеят за следващите 3. Какъв драг с 240км/час нали не е е сериозно това.
  • #7
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    англичани, американци и немци ще се презапасяват с нови възобновяеми мощности ( както ви казах), а продажбите на електрички на старите производители скачат мощно, което означава, че групи като тази на волксваген канибализира продажбите на двг за сметка на електричките, лоши новини за бензинчо, шминтирита, лукоил, руснаци и араби
  • #6
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    не подценявайте лудид, ривиан, епъл и хуауей, защото имат нови патенти и свеж поглед в бъдещето; дали ще могат да произвеждат милион коли само 10 години след първата им фабрика е техен проблем. от известно време забелязвам, че спряхте да ме псувате на "фантаст" и ми е чудно да не би родните разбирачи да загряха, че бъдещето идва с бесни темпове?!
  • #5
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Мда ( преди 3 месеца )
    Lucid е класи над дърводелския инструмент! Интериор, екстериор, пробег! Дреме ми, че била една дължина по-бавна на драг (евентуално)
  • #4
    7 rate up comment 1 rate down comment
    До 1 ( преди 3 месеца )
    Като българин, ще си караш голф 4 щото има уникална сервизна мрежа и ще гледаш тия коли на клипчета!Аман от екесперти! Тесла има толкова поддръжка в България, колкото и Лусид! Зарядни за Лусид колкото и за всички останали електрички в БГ! Разликата е, че при този пробег, вече наистина можеш да си я зареждаш основно от вкъщи!
  • #3
    10 rate up comment 4 rate down comment
    на мама ( преди 3 месеца )
    Объркала си се нещо. Ние се радваме на всеки, който предложи нещо повече от Тесла, защото вдигат летвата както пред Тесла така и пред останалите производители. Уважаваме както големия пробег на лусид, така и бързото зареждане на Порше тайкан и audi e-tron. Важното е че всички тези автомобили не се движат на бензин, бензинчо на мама. Важното е че са по-бързи от бензиновите автомобили и много много много по-икономични, ефективни и с задвижване което не се нуждае от толкова обслужване ...
  • #2
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Определено интериора на Lucid е класа нагоре.
  • #1
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Абе и двете са добре, лично на мен Lucid Air ми харесва повече и в интериор и екстериор, но най-ми допада че има рейндж 840км. дали е със половин или една секунда по-бавна или бърза не ми е приоритет но 200км. по-голям пробег ми е много по-важно. Но като Българин ако трябва да избирам, бих взел Тесла, поне има някаква сервизна мрежа, предполагам скара и у нас, както и зарядни станции докато Lucid Air, няма нищо. Нямам представа как може да се сервизира такава кола у нас.