IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Ето го най-скъпия и най-технологичен сериен седан на ток

Топ-версията на Lucid Air развива мощност от 1080 конски сили

Компанията Lucid Motors представи серийния вариант на седана си Air, който трябва да се превърне в основен конкурент на Tesla Model S. Електромобилът се отличава с привлекателен дизайн и иновационни технологии.


 Lucid Air


Серийният Air във флагманската си версия Dream Edition разчита на два електромотора със сумарна производителност 1080 к.с. и акумулатор с капацитет 113 кВт/ч. Този седан ускорява от 0 до 60 мили в час (97 км/ч) за 2,5 секунди и развива максимална скорост от 270 км/ч.

Моделът ще се предлага в още 3 варианта – базов Air, Air Touring и Air Grand Touring. При последния двата електромотора развиват 800 к.с., като осигуряват ускорение от 0 до 97 км/ч за 3 секунди. Модификацията Air Grand Touring може да измине 832 км с едно зареждане по цикъла EPA, докато версията Air Dream Edition, която е ориентирана към мощност, има пробег от 748 км, когато е с 21-цолови джанти AeroDream и 809,5 км с 19-цолови.


 Lucid Air


Вариантът Lucid Air Touring разчита на мощност от 620 к.с. и ускорява от 0 до 97 км/ч за 3,2 секунди при пробег до 653 км. Що се касае да базовата версия, нейните характеристики засега не се разкриват. Компанията-производител допълва, че при включване към мрежата за бързо зареждане DC Fast Charging седанът добавя по 32 км на минута към пробега.

Салонът на конкурента на Tesla Model S е просторен и изглежда футуристично. Трябва да се отбележи наличието на 34-инчов екран 5К, както и на още един сензорен дисплей на мултимедийната система, който получава името Pilot Panel.


 Lucid Air


На първо време новият модел ще се предлага с 3 места на втория ред, но ще се появи и версия с две отделни седалки. Освен това, Lucid Air разполага с гласов помощник Amazon Alexa и с възможност за обновяване на софтуера от разстояние. Има и стъклен покрив над втория ред седалки.

Компанията-производител е разработила и пакет за помощ на водача под името Lucid DreamDrive. Тази система използва 32 различни датчика, в това число и високочестотен лидар, който осигурява автопилот от второ и трето ниво.

Още снимки на електрическия седан - вижте в галерията:

Базовият вариант на седана ще струва 72 500 долара, Air Touring – 87 500, Air Grand Touring – 131 500, а Air Dream Edition – 161 500. Всички модификации ще се появят на пазара през първата половина на 2021 година с изключение на стандартната версия, която ще излезе през 2022 година.

Снимки: Lucid Motors

0 от 500
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Дано им провърви скоро планират и СУВ модел на базата на седана само не знам как са постигнали ефективност по-висока от Тесла интересно е че са 2/3 собственост на Саудитска Арабия
  • #6
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Очертава се да има доста по-качествен и луксозен интериор от Тесла, но лично на мен външният и вътрешният стил не ми допада. Не е грозна, но не е кола, която пожелаваш в момента, в който я видиш.
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Абе ако няма да е някоя С-ка Тесла, определено бих пробвал Тайджана на Порше...Поне за толко много пари разбира се, иначе Тесла тройката си е екстра за парите, догодина ако хване и субсидията на баба Меркел направо медец!
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Няма да ги пускат.Няма рентабилно производство.
  • #3
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тея до сега само на картинки пускат коли. Като излезе серийна бройка тогава коментирай дали е красива или не.
  • #2
    9 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ето това вече е красиво и отвън и отвътре, за разлика от грозотиите на Мъск.
  • #1
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Браво ( преди 1 месец )
    Важното е да има разнообразие, което ще доведе до повече конглокенция и по-бързо развитие на технологията. Това ще доведе и до падане на цените на електромобилите. Чак тогава ще се реши и основният им проблем - зарядната инфраструктура. При повече електромобили и там ще има конглокенция за брой зарядни и по-ниски цени.