Едва ли човек може да си представи по-голям скок в света на автомобилния дизайн от този: от създаването на едни от най-ексклузивните суперколи на планетата да се прехвърлиш към създаването на най-достъпните. Но все пак точно това направи Майлс Нюрнбъргър, главният дизайнер на Aston Martin, който от лятото на 2021 вече работи като главен дизайнер на Dacia и Lada.
Снимка: КОЛЕЛА
Нюрнбъргър, чиято кариера минава през Lincoln и Citroen, работеше за Aston цели 12 години. Спечели наградата във Вила Д'есте с концепта One-77, после разработи Valkyrie, DBX, концепта за възродената Lagonda. Сега му се пада задачата да направи новата Лада Нива. Automedia.bg разговаря с британския дизайнер на автомобилния салон в Мюнхен.
11 въпроса към главния дизайнер на Dacia и Lada (ГАЛЕРИЯ):
- Повечето хора биха казали Lamborghini Miura, Porsche 911... И аз харесвам 911, разбира се, но кола, която ме е впечатлила наистина, беше Alfa Romeo SZ - спомняте ли си я? Това бе една от последните коли с независим дизайн, при който не се е налагало да се консултират със сто други човека в голямата компания. Резултатът бе дизайн толкова странен и шокиращ, че чак не беше за вярване. Самата кола бе доста грозна, но нещо в духа й ми допада много. Извън това - Porsche 911, разбира се. Една кола, която никога не е била копирана - и това е най-впечатляващото. Има много други прекрасни модели, които после масово се копират и стават банални форми. Но не и 911.
НА СНИМКАТА: Alfa Romeo SZ, дело на Робер Опрон - бивш главен дизайнер на Citroen и Renault
Вижте и видео от интервюто ни с Майлс Нюрнбъргър: