IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са най-надеждните двигатели в автомобилите на Lada

Напоследък френските мотори стават все по-популярни сред клиентите на руската марка

Откакто Renault започна да прави промени в руската марка Lada, в моделите започнаха да се инсталират нови силови агрегати. Руснаците постепенно започнаха да харесват  френските двигатели, защото те се характеризират с по-голям ресурс и също така са лесни и евтини за поддръжка. Renault инсталира същите двигатели и на моделите Dacia, като сега ще ви обърнем внимание на най-издръжливите и надеждни агрегати, които се поставят на руските коли.


Lada


Френските мотори напоследък се радват на все по-голям интерес от страна на купувачите на автомобили с марка Lada. Двигателите на Renault са инсталират под капаците на Lada Largus още от първите години на производство, като постепенно са застъпени и в останалите нови модели на марката. Това са 1.6-литровите двигатели с осем клапана K7M, които са с мощност  84 конски сили. Има и 16-клапанов вариант K4M, който разполага с мощност от 105 (102) к.с.

K7M


Lada двигател


Самият мотор не е нов, но се счита за много надежден. Приблизителен ресурс е 500 000 км, разбира се, с правилна поддръжка. Освен това е доста устойчив на прегряване, а и резервните части не са проблем за намиране. А по двигателя, дори доста трудоемки ремонти могат да се извършват в гаражни условия, което също е голям плюс.

Но агрегатът има и слабости. Няма хидравлични повдигачи, така че трябва да регулирате клапаните на всеки 30 000 км. А водната помпа и ролката на обтегача на ремъка е най-добре да се сменят заедно с ангренажния ремък на всеки 60 000 км. Това предпазва двигателя от среща на клапаните с буталата в случай на скъсан ремък или повреда в помпата или ролката.

K4M

Lada двигател

Първоначално мощността на този агрегат беше 105 к.с. с., но през 2016 г. блокът бе финализиран по стандартите Евро-5, в резултат на което мощността намаля до 102 коня. Този двигател се характеризира с добра динамика и с относителна лекота на поддръжката.

Що се отнася до ресурса, той е приблизително 400 000 км. Също така трябва да се отбележи и факта, че новия блок и наличието на хидравлични повдигачи премахват необходимостта от регулиране на хлабините в клапановия механизъм, а това си е доста голям плюс.


0 от 500
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Кои са най-надеждните двигатели в автомобилите на Lada?"1. Един двигател на РеноТова е най-краткият списък, който съм виждал.
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Бургас ( преди 3 месеца )
    И на двете снимки е К4М, ресурса му е огромен, и няма проблеми с него На К7М не сте сложили снимка, и не е от най- надеждните мотори- сред феновете на Рено е известен като " бозаджията"( сещайте се защо)
  • #6
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Това са пълни глупости за регулиране на клапаните на 30 000 км. В книжката пише да се проверяват на 90 000 км. и при нужда да бъдат регулирани. Ангренажен ремък на 80 000 км се сменя по спецификации. Водна помпа се сменя през 2 смени, а не на всяка. Ролките също.Говоря за оригинални части. Ако са ментета намалявате километрите за смяна наполовина. Говоря специално за К7М мотора, който е наистина добре направен и здрав. Сменяте редовно маслото на 10 000 км и гарантирам, че няма да имате проблеми.
  • #5
    13 rate up comment 1 rate down comment
    албатрос дългонос ( преди 3 месеца )
    Пише че статията е от днес а инфото ви е от преди 10г. Отдавна ладите са мотор 1.6 МПИ 115к.с. - Нисановска разработка. А друдите два 87 и 106 к.с. са си чисто руски.Също и 1.8л 128к.с.Френската полиция със стари вестници се опитвате да лъжете май?
  • #4
    3 rate up comment 19 rate down comment
    КЛИМБО ( преди 3 месеца )
    Пази Боже от рено и дачия,а сега и от лада! Амин!
  • #3
    1 rate up comment 7 rate down comment
    raiders ( преди 3 месеца )
    Цитирам "Няма хидравлични повдигачи, така че трябва да регулирате клапаните на всеки 30 000 км", някой хора го правят за 1г. този пробег, аз искам колата да я карам, а не ремонтирам, дано издържа 500к км, но дачия може и да си купиш, но лада не.
  • #2
    5 rate up comment 4 rate down comment
    що тъй бре ( преди 3 месеца )
    Само аз ли прочетох само за един двигател?
  • #1
    11 rate up comment 16 rate down comment
    Киро ( преди 3 месеца )
    Дали някой го интересува двигателите на ладите кви са??! Сякаш има още балъци, дето ще тръгнат да си купят бангия сделана от сутрешни фенове на алкохола.