Кои са най-продаваните кросоувъри в България? Вече ви запознахме с бестселърите в отделните класове на леките автомобили (вижте линковете под статията) и сега идва време да обърнем внимание и на SUV моделите - най-големия и най-бързо растящ сегмент и на европейския, и на тукашния пазар.
Има обаче един проблем. Поостарялата европейска система на автомобилните класове поставя всички тези автомобили в един общ сегмент - J. Тук са и малките паркетни кросоувъри, и големите SUV с по седем места, и специализираните офроудъри. А изобилието на пазара вече е такова, че се налага да ги разделим на отделни класове, за да не сравняваме продажбите на Mercedes GLS с тези на Renault Captur.
Субкомпактните кросоувъри са вече най-популярният сегмент на българския пазар
Ще изберем подхода, който вече ползват повечето застрахователи в Европа: делим ги на субкомпактни (A-SUV и B-SUV), компактни (C-SUV), средноразмерни (D-SUV), и така нататък. Логично ще започнем с най-малките. Които всъщност са и най-големи по пазарен дял у нас: през 2021 статистиката показва 5170 нови регистрации в сегмента на субкомпактните кросоувъри, което е 16.6% от целия пазар на нови коли в България. Класирането е на база регистрациите в Пътна полиция, като сме включили само автомобили в категории M1 и N1.
Няма никакво ясно определение кои кросоувъри са субкомпактни. Обикновено това са машини с дължина между 3.90 и 4.40 метра, но има и изключения. При някои спорни модели сме взели предвид как ги определя производителят им и на каква платформа са построени.
20-те най-продавани малки SUV в България (ГАЛЕРИЯ):
Вече 12-а година Duster е най-достъпният път към SUV сегмента за европейците. Второто поколение, дебютирало през 2017, миналата есен получи умерен фейслифт. Мястото му при субкомпактните модели е безспорно - и заради дължината от 4.32 м, и заради факта, че всъщност е построен върху платформата на Renault Clio II. От регистрираните коли 479 са с категория N1.