IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ако SUV-овете бяха държава, те щяха да са шести по CO2

Вредните емисии на този клас автомобили достигат рекордни нива

Мащабът на вредните емисии (CO2), отделяни от SUV-моделите, е сравним с този на най-замърсяващи държави на планетата. Това показва анализ на IEA (Международна агенция по енергетика), цитиран от IsideEVs, който поставя акцент върху въпроса за масата и ефективността на автомобилите (включително електрическите).


SUV


Като цяло, продажбите на тези удобни, просторни и модерни, но едновременно с това големи, тежки и неефективни (основно в Северна Америка) превозни средства се е увеличил с 10% в световен мащаб през 2021 г. Според IEA, през миналата година те поставят нов рекорд, надхвърляйки 35 милиона броя, регистрирани по целия свят и достигайки пазарен дял от над 45%. Това е нов абсолютен връх - над този от 2019 г., най-добрата година от ерата преди пандемията.

Проучването показва още, че SUV-овете имат успех дори сред тези, които търсят електрически превозни средства, на като цяло тези машини – 98%, са оборудвани с двигатели с вътрешно горене. И като цяло те са отговорни за отделянето на 120 млн. CO2 в атмосферата само през 2021 г.

Тази стойност, сама по себе си, не говори много. Затова IAE прави и друго изчисление, което показва, че ако всички SUV на света се движат едновременно, техните CO2 ще надхвърлят 900 млн. на година. А това означава, че ако те бяха отделна държава, щяха да бъдат в Топ 10 на страните с най-високите вредни емисии. На шесто място, ако трябва да бъдем по-точни.


SUV


Според изследването на IEA, за да може да се компенсира увеличението на вредните емисии на SUV-автомобилите от 2010 г. насам, е необходимо да се увеличи двойно броя на електрическите автомобили по пътищата. Добрата новина е, че ръстът на продажбите на колите, задвижвани изцяло на ток, през 2021 г., напълно компенсира по-големи брой SUV, които са продадени през миналата година.

Какво трябва да се направи, за да се намалят емисиите на SUV? Едно от предложенията на Агенцията е да се продължи с политиките за насърчаване на закупуването на електрически модели, за да ускори прехода към електрификация. Едновременно с това производителите трябва да се опитат да намалят теглото на тези модели, което с всяка изминала година става все по-голяма. Последното обаче важи и за електромобилите, тъй като и тяхното тегло се увеличава.

0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Сега пък SUV - те ви виновни. Моят SUV харчи по-малко от старата ми кола. А е с по-мощен двигател. В тоя свят всеки втори стана или експерт или анализатор.
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Статистиките да много манипулативна "истина". Всеки може да взима част от неа и да си прави изводи на базата на получените резултати от такова частично изледване. По този начин се пренебрегват много други гледни точки на голямата картина и соответно части от самата реалност
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Сметките малко не излизат с колите и SUVовете. Веднага давам пример. Миналата година си взех РАВ4 хибрид. Опцията ми беше Камри. И двете са с еднаква хибридна система, еднакъв двигател и характеристики с тази разлика, че РАВ4 е 222 к.с. И е 4х4, а Камри е 218 к.с. със задвижване наедната ос, т.е. Рав е с по-добри характеристики и би трябвало да харчи повече. По WLTP Камри харчи 5.6/100 а Рав4 харчи 5.7/100. Почти няма разлика. Това са официални данни и всеки може да ги види в сайта на Тойота.
  • #6
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Не мисля,е СУВ, който харчи половин-един литър повече от еквивалента на двигателя си при лек автомобил, е чак толкова замърсяващ. Или се слага край на ДВГ, или можем да си правим глупави изчисления още 100г.
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Пеше, това "120 млн. СО2 в атмосферата" да не са 120 млн. тона СО2?!?
  • #4
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Рено фен ( преди 3 месеца )
    Пасат е най големия *** създаван някога
  • #3
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    всичко е наред двама жeндъра да си взимат електрички и да ми компенсират v8-мака, и така ще има баланс.
  • #2
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Естет ( преди 3 месеца )
    Нито са удобни, нито са простотни, нито са модерни! Един Passat е много повече вътрешно пространство и по-качествени материали, спрямо един Tiguan или T-Roc например!
  • #1
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Хайде справете се с топ 5, па тогаз се хващайте за SUV-овете! Или ви е "неудобно" да повдигнете въпроса на американците???