IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW i4 срещу Tesla Model 3: първи сблъсък в реалния свят

Може ли баварският седан да се пребори с лидера в сегмента? (ВИДЕО)

Само преди няколко години Tesla нямаше никакви твърди конкуренти, но времената се промениха. Сега повечето производители предлагат конкуренти електромобили, като това важи особено за компании Hyundai, Porsche и BMW, които са особено активни в последно време..


BMW i4 vs Tesla Model 3


Най-подценявано от тази група изглежда BMW i4, което най-после беше изправено в реални условия срещу Tesla Model 3 Performance. Тестът беше направен от Мат Уотсън от Carwow, който сподели своите впечатления от директното противопоставяне на двата електрически модела. За сравнението той избра версия i40 M50.

BMW i4 е първият пряк конкурент на марката на продукт на Tesla и това е ясно от данните му. M50 използва два двигателя, за да генерира мощност от 540 к.с. При Tesla Model 3 Performance моторите също са два, като развиват 480 к.с. Батерията на бавареца е с капацитет 81 кВт/ч, докато тази на Model 3 има 77 кВт/ч.

Цените са приблизително еднакви – i4 започва 65 000 долара, докато Tesla стартира от 58 000 долара. Електрическото BMW обаче ползва кредит от 7500 долара, докато при Model 3 такъв няма. Какво обаче се в реалния свят?



Според Мат Уотсън, Tesla не оставя шансове на съперника си. Model 3 може и на се толкова мощен, но това не си личи, тъй като се изстрелва от 0 до 96 км/ч за 3,6 секунди, докато i4 се нуждае от 4,2 секунди. Не всичко обаче е скорост, като електрическото BMW превъзхожда като качество на материалите и оборудване, но това не е достатъчно, за да спечели подобно сравнение.

„Tesla е по-евтина, по-бърза и може да отиде по-далеч. Американската агенция за опазване на околната среда (EPA) изчислява, че Model 3 може да измине 507 км, докато BMW ще спре след 434 км при същото шофиране. Затова и ще трябва да изчакаме още малко, за да може някой да извади електромобил, който да победи Tesla”, категоричен е Уотсън.

Снимка и видео: Carwow

0 от 500
  • #24
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Проект, подкрепен с финансиране от японското правителство, има за цел да разработи това, което ще бъде първият в света нискоскоростен двутактов морски двигател с водородно гориво.Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL), MOL Drybulk, Ltd. и Japan Engine Corporation (J-ENG) днес обявиха подписването на основно споразумение за сътрудничество в изпитанието на двутактовия плавателен съд с водородно гориво.Корабът ще се управлява от MOL и MOL Drybulk. Двигателят ще бъде разработен от J-ENG, производителят на
  • #23
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    "Регистрациите на електрически автобуси и електрически тежкотоварни камиони (HDT) се увеличиха през 2020 г. в Китай, Европа и Северна Америка. Глобалният запас от електрически автобуси е 600 000 през 2020 г., а наличността на електрически HDT е 31 000. " Явно китайците, ама изобщо не се интересуват от мнението ви, разбирачи. Щото ако ви четяха, щяха да знаят, че това е невъзможно.
  • #22
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    преди да сте ревнали с опорката, че няма ток - сащ планират да спират старите си въглищни централи, но пък строят нови зелени, гигават тук, гигават там, шотландците пуснаха проект за 25 гигавата вятърни перки, знам, че у ваше село не ги знаете тези мерки, но говорим за тераватчасове.... демек с тока от северно море може да се захранва цяла западна европа, а ако има резерви ще произвеждат зелен водород, А китайците планират да произвеждат 100% от всички машини, но на ток
  • #21
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    генералният план на тесла казва 50% растеж годишно, аз очаквах повече, но както вече съм казвал немците направиха всичко възможно да отложат фалита на най-важната си индустрия... ако бензинджийката си мисли, че е направила вярна прогноза може да се прегледа
  • #20
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Бензинчо, на мама ( преди 6 месеца )
    А какво стана с прогнозата ти, че продажбите на Тесла ще се сринат понеже всички останали изкарали по 50 нови модела електромобили? Дори ние най-големите оптимисти, не познахме, защото казахме че от половин милион Тесла за миналата година ще увеличи продажбите си на 750000, а на практика продадоха 936 хиляди. Но поне познахме, че продажбите ще растат бързо, а ти твърдеше, че ще падат бързо. 2025-а ще се продадат всички електромобили, които могат да се произведат тогаваи ще има голям недостиг
  • #19
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    ако немците не бяха толкова жалки заводът в берлин отдавна да е отворил
  • #18
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    бензинджийка, пальо и лапнивибраторец ще викаш на баща си и образа в огледалото, явно никога няма да загрееш, че светът се променя и електричките са по-добрата технология, или трийте и двама ни, или не ме трийте
  • #17
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Бензинчо, на мама ( преди 6 месеца )
    Не осъзнаваш ли, че сам си противоречиш? Тесла досега биеше всички BMW та на ускорение, а сега има BMW което е по-бързо от Тесла.Хайде познай към кой модел ще се насочат сектантите на BMW, при следващата покупка? Дали няма да си купят най-бързото BMW, което за твой ужас е електрическо? Не осъзнаваш ли, че няма значение каква е марката, след като става въпрос за електромобил? Колкото повече конглокенция, толкова по-добре за крайния потребител. Сега и от Mercedes ще извадят нещо по-добр ...
  • #16
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Уууу ( преди 6 месеца )
    Значи БМВто е по-бавно до над 100км/ч, има по-малък пробег от по-голяма батерия, струва 7хил долара повече, тежи 440кг повече но всичко това е без значение както всички знаем важното е да има злоба
  • #15
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Кой определя кое е премиум кое не.