fallback

Рискуваме нормалните хора да не могат да си купят кола, казва шефът на Stellantis

Eдин електромобил трябва да измине 70 000 км, за да неутрализира само емисиите за производството на батерията си, твърди Карлос Тавареш

Електрификацията е изцяло решение на политиците в Европа, не на автомобилната индустрия. Тя крие в себе си огромни социални рискове и заплашва да направи така, че хората от средната класа повече да не са в състояние да си купят автомобил, заяви Карлос Тавареш, главният изпълнителен директор на групата Stellantis. Португалският мениджър разговаря с журналисти от няколко европейски издания, включително Corriere della Sera.            При сегашния енергиен микс в Европа един електромобил трябва да измине 70 000 километра, преди да неутрализира емисиите само от производството на батерията си, твърди Тавареш. В същото време цената на електрическите коли си остава с 50% по-висока от тази на автомобилите с ДВГ. Продължването на правителствените субсидии за електромобилите не е устойчива политика от бюджетна гледна точка, но пък без тях социалният риск ще нарасне значително, добавя Тавареш.

63-годишният португалски мениджър ръководи групата Stellantis от началото на миналата година, когато тя бе образувана от сливането на PSA Peugeot-Citroen и FCA Fiat-Chrysler. Преди това Тавареш бе дясна ръка на Карлос Гон в Nissan и Renault. Ето още част от въпросите, на които мениджърът отговори.

16 въпроса към Карлос Тавареш (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #23
    FarAwayMan ( преди 2 години )
    Абсолютно вярно. Зелените муджахидини в Европа и до сега не могат да обяснят от къде ще се вземе всичкия ток необходим за зареждането на милиони електромобили след като се спрат атомните, въглищните и газовите централи и преминем само на ВЕИ.Истината е, че заради тях Европа скоростно убива автомобилната си индустрия ( и не само ) без да се замисля за последствията. И за алтернативите на електрическите автомобили...
  • #22
    анонимен ( преди 2 години )
    19, Германия има недостиг на енергия последните 2 години. Само с д.хане се оказа, че не става, затова АЕЦ, въглища, каквото има. Съвсем отделна тема е ако въртят някакви далавери (което е много верятно) с препордажба на евтино закупен ток (Полша или Франция). Показва колко е гнила системата и че на никой не му дреме за екология. По времето на Живков, в България имаше режим на тока, защото се изнасяше за Турция.. за зелени банкноти, ама не от 2лв... make it rain... както се казва.
  • #21
    анонимен ( преди 2 години )
    Самосвалите, дето возят рудата и заводите, дето я преработват са баш с нулеви емисии. И камионите, дето возят частите до поточните линии. Мижи ми да те лъжем.
  • #20
    До 21 ( преди 2 години )
    Не се субсидират само електромобили в зависимост от държавата най-често се субсидират и водородни коли и зареждаеми хибриди а акциза на пропан-бутана и метана е много по-нисък
  • #19
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Дрън-дрън: Дрънкаш глупости - политиците решиха кое се приема за Нулеви емисии - субсидии се дават само за електрички, въпреки, че ако субсидираме зелените горива обхвата ще бъде в десетки пъти по-голям - чисто и просто разпределение на една огромна баница а ножа е в политическатаизмет!
  • #18
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    TSLA - отровата я плюеш ти - Стелантис в следващите 3 години ще пуснат 55 модела на ток, твоите акции ще са само за тоалетпапир. Те и сега имат повече електрички от Т'слата.
  • #17
    TSLA ( преди 2 години )
    Ко му остава на тоя гaщник, освен да изплюе малко отрова :D
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    Повечето държави и почти всички които не произвеждат петрол имат акциз ако този акциз го няма по всяка вероятност търсенето на петрол ще е много по-високо а от там и цената на петрола от което печелят Русия, С. Арабия, Иран, Ирак, Канада, САЩ и т.н. но губят всички които не произвеждат поне половината си петрол като нас и повечето свят
  • #15
    ТАВАРЕШ ( преди 2 години )
    Всъщност искам да кажа, че лапачката и бонусите ми пострадаха от електричките, както и лапачката на фирмите, които представлявам, понеже те я караха на старите, допотопни поточни линии да вадят едни и същи дръгели и да тупат клиентите като брашнен чувал. Изведнъж проимах избирателна деменция, понеже дума не обелвам за емисиите по производството на ДВГ, нито за емисиите по целия петролен процес: 300-500 г/км спрямо 80-100 при кола на ток от ТЕЦ. Всеки си мрънка каквото му отърва, то е ясно.
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    9-ти, прав си, в Германия, когато нафтата беше 1.20, на колонката имаше лепенка 80цетна са данъци (незнам дали и ДДС-то влиза там, но наи вероятно). Т.е правете си сметка колко е себестойността, като в останалите 40 е включена и печалба. Държавата няма да се откаже то тези лесни пари никога. Ако се мине на ток, тези пари ще се свалят пак от някъде.
fallback
Последни