fallback

Рискуваме нормалните хора да не могат да си купят кола, казва шефът на Stellantis

Eдин електромобил трябва да измине 70 000 км, за да неутрализира само емисиите за производството на батерията си, твърди Карлос Тавареш

Електрификацията е изцяло решение на политиците в Европа, не на автомобилната индустрия. Тя крие в себе си огромни социални рискове и заплашва да направи така, че хората от средната класа повече да не са в състояние да си купят автомобил, заяви Карлос Тавареш, главният изпълнителен директор на групата Stellantis. Португалският мениджър разговаря с журналисти от няколко европейски издания, включително Corriere della Sera.            При сегашния енергиен микс в Европа един електромобил трябва да измине 70 000 километра, преди да неутрализира емисиите само от производството на батерията си, твърди Тавареш. В същото време цената на електрическите коли си остава с 50% по-висока от тази на автомобилите с ДВГ. Продължването на правителствените субсидии за електромобилите не е устойчива политика от бюджетна гледна точка, но пък без тях социалният риск ще нарасне значително, добавя Тавареш.

63-годишният португалски мениджър ръководи групата Stellantis от началото на миналата година, когато тя бе образувана от сливането на PSA Peugeot-Citroen и FCA Fiat-Chrysler. Преди това Тавареш бе дясна ръка на Карлос Гон в Nissan и Renault. Ето още част от въпросите, на които мениджърът отговори.

16 въпроса към Карлос Тавареш (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #53
    Йоника ( преди 1 година )
    Тавариш-лъжеш
  • #52
    Тодор ( преди 2 години )
    То и сега в Австралия 100 км, следствие на бърз заряд, излизат по-скъпо от 100 км на бензин, със семеен хечбек.
  • #51
    Тъпанчев ( преди 2 години )
    Преди 10г. при средна заплата от 1000лв. Дачия Логан струваше 12000. Днес при заплата 1500 същата струва двойно.Така и при останалите коли 60-80% на горе.При омразната тройна коалиция 2008 бяха продаени 67000 коли.При бай Тошо подцти 100000. 2021- 24000 и това било много добре на фона на 2020.Къде е Киро на кирия?И т.н. нов внос секва защото и на запъд колите са дефицит.Дизелите изчезнаха като на стара баба мен..са. Кой подиса зелената сделка?
  • #50
    анонимен ( преди 2 години )
    Защо изтрихте всички коментари
  • #49
    Електричар ( преди 2 години )
    Измамници! Ел превозите са със шарлатански надути цени,точка.
  • #48
    Е36 завинаги ( преди 2 години )
    Другата година си купувам е36 бензин за 9000е и ше го карам до кът се разпадне. Ае чал, живи и здрави
  • #47
    анонимен ( преди 2 години )
    комунистите ще има да чакате сащ и ес да фалират, пу смотана работа
  • #46
    анонимен ( преди 2 години )
    вече се внасят електрически вседеходи, китайски, за 35 000 долара, кое му е скъпото? а колите са супер
  • #45
    анонимен ( преди 2 години )
    Петеола свършва пт високомолекулни въглефодороди гинизгаряш в це о2 ревурса се изчерпва а тва че с фотоволтаика с кпд 15% ще правиш по Тропш пак въглеводороди и после ще ги гориш е смешно.
  • #44
    notangel ( преди 2 години )
    Преди 15-20г. политиците залагаха на дизела, не на тока, след 15-20г., ще е на нещо друго...
fallback
Последни