fallback

Рискуваме нормалните хора да не могат да си купят кола, казва шефът на Stellantis

Eдин електромобил трябва да измине 70 000 км, за да неутрализира само емисиите за производството на батерията си, твърди Карлос Тавареш

Електрификацията е изцяло решение на политиците в Европа, не на автомобилната индустрия. Тя крие в себе си огромни социални рискове и заплашва да направи така, че хората от средната класа повече да не са в състояние да си купят автомобил, заяви Карлос Тавареш, главният изпълнителен директор на групата Stellantis. Португалският мениджър разговаря с журналисти от няколко европейски издания, включително Corriere della Sera.            При сегашния енергиен микс в Европа един електромобил трябва да измине 70 000 километра, преди да неутрализира емисиите само от производството на батерията си, твърди Тавареш. В същото време цената на електрическите коли си остава с 50% по-висока от тази на автомобилите с ДВГ. Продължването на правителствените субсидии за електромобилите не е устойчива политика от бюджетна гледна точка, но пък без тях социалният риск ще нарасне значително, добавя Тавареш.

63-годишният португалски мениджър ръководи групата Stellantis от началото на миналата година, когато тя бе образувана от сливането на PSA Peugeot-Citroen и FCA Fiat-Chrysler. Преди това Тавареш бе дясна ръка на Карлос Гон в Nissan и Renault. Ето още част от въпросите, на които мениджърът отговори.

16 въпроса към Карлос Тавареш (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    (Защото имаше по-евтини и по-бързи начини да се намалят емисиите.) Като има да ги почват ще надхитрят конКуренцията никой не им забранява или те вече безвъзвратно са изчезнали тези начини
  • #12
    До 9 ( преди 2 години )
    Сещал ли си се че щом всички развити държави внасящи повечето си от петрола имат акциз значи са преценили че това е добре за тях като цяло не само за бюджета дори в щатите литър е почти долар а всички страни с по-евтин бензин от щатите са по-бедни дори от нас или такива които имат много петрол
  • #11
    Achtung ( преди 2 години )
    В Европа цената на бензина е такава благодарение на високия акциз и в по-малка степен ДДС, но именно благодарение на постъпленията по тях държавите могат да си позволят странични разходи като субсидии за електрически коли по 5-10 хиляди евро.
  • #10
    До 9 ( преди 2 години )
    Може да произвежда евтини електрички! Чакай и гледай!
  • #9
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    6-7: Какво може Т'слъта? 2 евро на литър е цената отново заради политиците - производствената цена е 50-60 евроцента всичко друго са налози! И ти си мислиш, че правителствата ще се откажат от тези лесни милиарди ли? Ще ти ги сложат на електромера! То и сега е по-евтино да караш ДВГ...
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Че ел колата е по екологична е факт че е по практична също.Като зметнем разхофите по подръжка на едно двг нещата стават ясни да не говорим че повече никога няма да се налага да влизаш на бензиностанция.А и петролните залежи намаляват.
  • #7
    Еми ( преди 2 години )
    А този ще обясни ли, как средната класа ще кара бензинови коли с цена 2 евро на литър бензин? Или за него не е важно, хората да ги карат, а да ги купят бензиновите коли!
  • #6
    Еми ( преди 2 години )
    Като не можете, Тесла може!
  • #5
    Обективно ( преди 2 години )
    гвоздеят в статията:"Защото имаше по-евтини и по-бързи начини да се намалят емисиите. Избраният от политиците подход не позволява на автомобилните производители да бъдат креативни, да предлагат различни идеи. Това е просто политически избор".Къде сте бе, еко талибани? Ще има ли протести срещу политиците и в подкрепа на автомобилните производители, които по-бързо и ефективно ще се спаравят с вредните емисии и като цяло с мръсният въздух? Не ви чувам, къде сте???
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    1-ви, Тавареш (и не само той) отдавна споделя тази позиция малко или много като лице на автоиндустрията в ЕУ. Прсото в момента е много много по конкретен, защотото наистина масите не го разбират иначе. Отдавна, се видя (е не всички де), че екологията е само претекст а не цел. Защото не се предлага или изобщо не се дискутира каквото и да е друго решение.
fallback
Последни