IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германия промени поставена цел при електромобилите

Министърът на транспорта включи и хибридите в предварително обявените 15 млн коли през 2030 г.

Германският министър на транспорта Фолкер Висинг обяви, че страната ще се стреми да пусне 15 милиона електрифицирани превозни средства на пътя до 2030 г. В тази бройка обаче влизат и зареждащи се хибридни модели, а не само електрически превозни средства, както беше обявено по-рано.


електромобили


Посланието на министъра се отнася до постигнатото през ноември коалиционно споразумение, в което бе обещано, че правителството на Германия си поставя за цел „най-малко 15 милиона изцяло електрически коли да се движат по пътищата на страната през 2030 г.“ Сега обаче в тази бройка са включени и хибридните автомобили, което буди сериозна тревога сред германските еколози.

Според тях, този тип превозни средства не са стъпка към електрификацията, а точно обратното – крачка назад. Когато се използват правилно, хибридните модели (plug-in) са по-екологични от превозните средства с вътрешно горене. Когато обаче потребителите не ги зареждат, както става в повечето случаи, тяхното тегло и сложна задвижваща система ги прави по-малко екологични от конвенционалните автомобили.


хибриди


Висинг също така оттегли твърденията, направени по-рано за електронното гориво - форма на синтетичен газ, който може да се използва в превозни средства с ДВГ. Това гориво се счита за по-екологично от традиционните видове, тъй като се състои от водород и въглероден диоксид, извлечени от атмосферата. Производството му обаче изисква много енергия, а това породи опасения сред природозащитниците. Те смятат, че трябва да се запази за индустрии, които не могат напълно да преминат към електричество. Такива, например, са корабоплаването и авиацията.

0 от 500
  • #1
    7 rate up comment 6 rate down comment
    FenIX ( преди 2 години )
    Все повече си мисля че хората които взимат тия решения са пълни профани. Пълни глупости са че хибридите са по-вредни от нормалните ДВГ. Карал съм хибриди голям седан D сегмент и разхода в града беше 4,2 л/100км. Средно голям СУВ комбинирано под 6. При това повечето по магистрала и извънгардско където е слабото място на хибрида, защото разчита основно на ДВГ и по-малко на батерията. Най-малкото хибрида усвоява енергията при спиране която превръща в ток а иначе си отива като топлина в атмосферат