IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо и как опитните шофьори загряват амортисьорите в студено време

През зимата сгъстеното масло не може да премине през каналите

Много шофьори съзнателно загряват двигателя и скоростната кутия, преди да потеглят на път през зимата. Но малко хора знаят, че елементи от окачването на модерен автомобил също трябва да се загряват, особено когато навън е много студено. Сега ви разказваме как да правилно да ги „затоплите“ за да не давате пари за ремонт по-късно.


амортисьори


Шасито на автомобила също изисква загряване, особено амортисьорите. Но за разлика от захранващия блок, те се загряват в движение с ниска скорост. В същото време е много желателно пътят да е гладък и без дупки. В противен случай ще възникне ситуация, когато поради пропадане на колелата в ями, сгъстеното масло на амортисьорите няма да може да премине през каналите, което ще доведе до проблеми в неговата циркулация.

А при ударно натоварване се увеличава рискът от повреда на уплътненията на ствола или загуба на херметичност във въпросните уплътненията, което води до изтичане на маслото. Ако се появят течове на масло, амортисьорът трябва да бъде сменен, тъй като той вече е „мъртъв“.

Сега ще ви кажем колко време отнема загряването на амортисьорите. В нашия случай не е важно времето, а разстоянието. Ако температурата навън е около минус десет градуса, тогава маслото се загрява и достига стандартната работна температура след около 600 метра пробег. Припомняме, със спокойно движение и без щурмуване на ями или неравности.


амортисьори


Също така отбелязваме, че загряването на амортисьорите преди пътуването не е достатъчно за тяхното "здраве". Факт е, че с увеличаване на скоростта амортисьорите започват да се охлаждат от ледения въздух и ако е много студено, тогава работната температура на маслото може да падне.

Това също води до намаляване живота на частите. И още нещо, производителите умишлено намаляват ресурса на съвременните амортисьори. Те "живеят" около 60 000 км, а тежката експлоатация допълнително съкращава жизнения им цикъл.

0 от 500
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Тотални глуповетини - ще загрявам амортисьори... а крушките на фаровете да загрея преди да ги включа? Една крушка за фар е 15 кинта, един амортисьор е 60 лева... живота е прекалено хубав, за да ги мисля и преживявам, да им правя гимнастики, че да изкарат някой месец повеч(и то не се знае дали ще изкарат). А ако тия пари са ви много: за колело сте. Там малко загрявате двата пeдaлa с духане, качвате се и тръгвате...
  • #23
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Pip ( преди 1 седмица )
    Да не забравяме, че сме в България. Гладък и равен път е трудно да намериш, особено пред блоковете. Повечето улички са като лунен пейзаж. А за живота на амортисьорите е относително. Моята кола е на 10 г. и 240000км. Все още съм с оригиналното окачване и няма проблеми за сега.
  • #22
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Toto Rino ( преди 1 седмица )
    КАжи честно ! :))))
  • #21
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Патил ( преди 1 седмица )
    Тва плюене е понеже на никой от вас не му се е случвало замръзнали амортисьори. Вдъpвeни на кокал от студа. Караш по нормален булевард и главата ти се тресе като на пружина, а кръста как боли... Тогава разбираш колко работа всъщност върши амортисьора при наглед гладък път.
  • #20
    18 rate up comment 4 rate down comment
    д-р.Куртев ( преди 1 седмица )
    Заедно със статиите за държача на акумулатора,замръзналата капачка за горивото и тази-поредната глупост от този "автор"
  • #19
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Жалкото е че много хора пътуват с амортисьори като този от снимката и се хвалят как прецакали системата и взели ГТП-то от раз.
  • #18
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Шофьор ( преди 1 седмица )
    Какъв *** го е родила мамицата му проста, този Гумен Савов, дето пише простотиите си, че в студа на зимата амортисьорите се "загрявали" за да не се повредят.!? Гуменчо, сега напиши как загрява пружини те и тампоните на окачването при минусови температури жалкарпе недоучило!
  • #17
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Емил ( преди 1 седмица )
    Какви глупости пишете?
  • #16
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Jjj ( преди 1 седмица )
    Значи в опътването на БМВ пише палиш на минус 10 и го вкарваш в червеното за да загрява нали ?
  • #15
    19 rate up comment 0 rate down comment
    Planned obsolence ( преди 1 седмица )
    Хубаво е да се каже това с умишлено недовършените амортисьори, които се продават с цел да се счупят до 60хил.км. Само не знам кой го позволява това нещо. Едно време учех във Форд и съм се учил върху коли произвеждани края на 90те, началото на 2000.. Частите и накрайниците по окачванията и рейките ги правеха от пластмаса та да се счупят по-скоро и да идеш в сервиз.. С риск волана да ти остане в ръцете и да се утрепаш като куче. Странни инженерни решения. Граничещи с лудост.