IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ново проучване обяви плъг-ин хибридите за „измама“

Те съчетават не най-доброто, а най-лошото от два свята, твърдят експерти

Проучване, извършено по искане на властите в швейцарския кантон Вале (планински район), показаха резултати, които не са никак благоприятние за „зареждащите“ се хибриди (PHEV). И резултатите от него доведоха до премахване на субсидиите, които се дават за тези автомобили от местната управа, съобщава Motor1.


хибриди


С изследването е натоварена компанията Impact Living, която разкрива любопитни резултати. Основният от тях е, че разходът на гориво и вредните емисии при движение по планински пътища са много далеч от обявените от производителите. Съответно, зареждащите се (plug-in) хибридни автомобили нямат почти никакви предимства спрямо превозните средства с конвенционални двигатели.

Един от авторите на изследването - Марк Мюлер, който е инженер-физик, заяви пред швейцарското обществено радио RTS, че тези превозни средства са „измама за CO2 стандартите, климатични цели и потребителите!“. Според него, в райони като кантона Вале тези автомобили изхвърлят 4 пъти повече вредни емисии от обявеното от производителя.

„Дори шофьор със зарядни станции у дома и на работа, който прави кратки пътувания всеки ден, не достига стойностите на производителите Хибридните превозни средства често се рекламират като превозни средства с разход от 1,5 до 2,5 литра на 100 километра, но в действителност те консумират между 4 и 7 литра, а това е колкото дизеловите коли“, аргументира се Марк Мюлер.

Още през 2020 г. неправителствената организация Transport & Environment заяви, че емисиите на CO2 при plug-in хибридните превозни средства остават по-високи от това, което производителите официално обявяват. Проучванията на Международния съвет за чист транспорт (ICCT) доказват, че в реални условия тези автомобили имат много по-висок разход на гориво, отколкото при тестовете, нужни за одобряване на съответни модел.

Много експерти са категорични, че plug-in хибридът съчетава най-лошото от двете вселени, а именно недостатъците на двигателите с вътрешно горене (замърсяване на въздуха) и тези на електрическите двигатели (високо тегло и цена поради двата двигателя). И когато не се презареждат редовно, тези автомобили предлагат много висок разход на гориво. В същото време обаче, ако хибридът бъде използван правилно - в градски условия и при продължително движение на магистрала, той си остава алтернатива на дизела, изпаднал в немилост след скандала с манипулираните двигатели на Volkswagen.

0 от 500
  • #34
    10 rate up comment 2 rate down comment
    satkomers@gmail.com ( преди 8 месеца )
    Аз карам такъв автомобил шевролет волт от няколко месеца и съм супер доволен.В градски условия с нормално каране минавам 70-80км.Вечер си го включвам в гаража и ми е ок.Сметката за ток ми е 30лв.на месец а изминатите километри са около 1600км.на месец.Извън градско при нормално каране до 100км.минава около 60км.след това работи като хибриден автомобил с разход 4л.на 100км.За хора които имат гараж или достъп до ток препоръчвам горещо такъв тип автомобил
  • #33
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Хахахаха ( преди 8 месеца )
    Проблема е, че хората не ги зареждат и по баирита ДВГ - то върви със 150 килограма екстра баласт! Това се има предвид!
  • #32
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Дифорс ( преди 8 месеца )
    Chicho_Ficho - Х5 може да гори 5 л/100 км, комбинирано и без да зарежда батерията, но само ако се е движил изцяло по инерция. :-)
  • #31
    8 rate up comment 0 rate down comment
    //// ( преди 8 месеца )
    30 прав си. Те каквото и да хванат по планиснки пътища няма да отговаря на нормите на производителя.
  • #30
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Chicho_Ficho ( преди 8 месеца )
    Тия са гении, какво очакват да стане при условие че са в алпите и на всеки 20км път имаш няколко стотин метра денивелация, те и бензинови и електрички да тестват там пак същото ще стане. Съседа тества Х5 плуг-ин преди няколко години за една седмица и каза, че средния разход му е около 5 на сто, което за 2 тона и кусур автомобил, ако не е свръх икономично евала. Говорим за комбинирано карано градско и извъм градско, с нормално темпо и без въобще да зарежда батерията. Аре бегайте с тия тъпотии.
  • #29
    12 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Спират субсидиите ще спре и безплатното зареждане на ток. На много места в Европа няма и безплатно паркиране, а където има го премахват.Честито на набуталите се.
  • #28
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Хахахаха ( преди 8 месеца )
    До 24. С 15 киловата, не вярвам да минаваш 100 километра само на ток! Май от време на време ти се пуска и ДВГ, ама не го чуваш!
  • #27
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Хахахаха ( преди 8 месеца )
    Разбрахте ли сега, защо не е екологично? Защото никой не зарежда, а се купуват защото излизат по-евтино от чисто ДВГ със субсидиите!
  • #26
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Хахахаха ( преди 8 месеца )
    И другото което е, че Плъгин харчат повече енергия от електричките. Разхода им е по-висок заради по-лошата аеродинамика. И от там, като си сметнеш по-скъпия в момента ток на запад с това което изминаваш на ток, излиза че няма разлика! И за това не зареждат! Пасат ГТЕ е с 8 кВтч батерия, с която колата изминава около 30 километра на ток! При цена на тока в западна Европа 30 цента (на места и повече), зарежда ток за 2,40 евро за изминаване на 30 километра! Това е и цената на почти 2 литра бензин!
  • #25
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Най-оптималното при мен е градска електрическа кола втора употреба за града- рено Зое например + наемане за извънградско