fallback

Ново проучване обяви плъг-ин хибридите за „измама“

Те съчетават не най-доброто, а най-лошото от два свята, твърдят експерти

Проучване, извършено по искане на властите в швейцарския кантон Вале (планински район), показаха резултати, които не са никак благоприятние за „зареждащите“ се хибриди (PHEV). И резултатите от него доведоха до премахване на субсидиите, които се дават за тези автомобили от местната управа, съобщава Motor1.

С изследването е натоварена компанията Impact Living, която разкрива любопитни резултати. Основният от тях е, че разходът на гориво и вредните емисии при движение по планински пътища са много далеч от обявените от производителите. Съответно, зареждащите се (plug-in) хибридни автомобили нямат почти никакви предимства спрямо превозните средства с конвенционални двигатели.

Един от авторите на изследването - Марк Мюлер, който е инженер-физик, заяви пред швейцарското обществено радио RTS, че тези превозни средства са „измама за CO2 стандартите, климатични цели и потребителите!“. Според него, в райони като кантона Вале тези автомобили изхвърлят 4 пъти повече вредни емисии от обявеното от производителя.

„Дори шофьор със зарядни станции у дома и на работа, който прави кратки пътувания всеки ден, не достига стойностите на производителите Хибридните превозни средства често се рекламират като превозни средства с разход от 1,5 до 2,5 литра на 100 километра, но в действителност те консумират между 4 и 7 литра, а това е колкото дизеловите коли“, аргументира се Марк Мюлер.

Още през 2020 г. неправителствената организация Transport & Environment заяви, че емисиите на CO2 при plug-in хибридните превозни средства остават по-високи от това, което производителите официално обявяват. Проучванията на Международния съвет за чист транспорт (ICCT) доказват, че в реални условия тези автомобили имат много по-висок разход на гориво, отколкото при тестовете, нужни за одобряване на съответни модел.

Много експерти са категорични, че plug-in хибридът съчетава най-лошото от двете вселени, а именно недостатъците на двигателите с вътрешно горене (замърсяване на въздуха) и тези на електрическите двигатели (високо тегло и цена поради двата двигателя). И когато не се презареждат редовно, тези автомобили предлагат много висок разход на гориво. В същото време обаче, ако хибридът бъде използван правилно - в градски условия и при продължително движение на магистрала, той си остава алтернатива на дизела, изпаднал в немилост след скандала с манипулираните двигатели на Volkswagen.

fallback
  • #24
    Нанекомудедова ( преди 2 години )
    Проблемът не е в плъгин, а в закостенелият мозък на някой разбиращи от всичко индивиди! С едно зареждане 15кв -2 лева на нощна тарифа минавам 100км. И не стъпвам на бензиностанция.....освен ако ме ми се пикае.... Сменям масло веднъж на година и половина....зареждам безплатно на централните улици, без да плащам синя зона... Разбирачите нека да си се оплакват, когато започнат да зареждат за 3лв литъра
  • #23
    Хахахаха ( преди 2 години )
    До 20. Знаят го това навсякъде! И субсидиите, започнаха да им ги спират.
  • #22
    анонимен ( преди 2 години )
    Плъгин хибрида за кратки градски разстояния е ок, но ако тръгнеш на дълъг път по-високото тегло и по-малкия мотор водят до повишен разход. Отделно двг си иска обслужване всяка година, това са още разходи. По-рентабилно е евтина електричка втора ръка за града и да се наема кола два пъти в годината като се ходи на почивка.
  • #21
    швейк ( преди 2 години )
    До #20: В Швеция може и да не знаят, но виж жителите на Вале би трябвало да да информирани.
  • #20
    Хейтър ( преди 2 години )
    Аз пък се чудя дали въобще в Швеция знаят за това проучване или някой тукашен "експерт" го забърка за 5 Мин.
  • #19
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз като потребител не бих се впечатлил от 2-3 л./100 км. икономия на гориво, защото ще трябва да платя 20-30 или 40 х.лв. за подобен автомобил. Като ги разбия тези пари на километрите, които трябва да измина, за да има файда, илиза че няма файда! Що се отнася до екологията, там измамата е още по-голяма. А и ако всички си купим електрички през следващите пет-десет години, те тогава ще вървим пеша!
  • #18
    Хахахаха ( преди 2 години )
    Проблема на Плъгин, е че ги купуват хора които нямат място да зареждат и не ги зареждат, а ги карат само на бензин. Даже и голяма част не ги зареждат, даже и да имат възможност, защото на ток изминават 30-40 километра! При разход 5-6 на 100, това са 2 литра гориво! И много хора, ги мързи да вадят кабели и да свързват, само за спестяване на 2 литра гориво! И така си джиткат само на бензин!
  • #17
    Хахахаха ( преди 2 години )
    Такива хибриди има отдавна! Такъв е Мицубиши Оутландер ПХЕВ! ДВГ работи за зареждане на батерията, без да има връзка с колелата! Това не прави голяма икономия на гориво. Разхода също зависи от стила на шофиране, но пак е около 5-6 на 100!
  • #16
    Хм ( преди 2 години )
    Ала-бала. По-важно е дали са изгодни за собственика,тоест реалната икономия, ако има такава. А сигурно има, защото в града наистина са много ефективни. Навън обаче разходът е повишен заради по-голямата маса. Интересен хибрид е наскоро излезлия на Хуавей-без механична връзка между двигателя и колелата.
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    Ама това немски плъг ин хибриди ли са или общо за всички говорят тези "инженери"? Как така са неефективни? Кое точно не им е ефективното? Давам пример моя с пробег на електричество 75 км. В града карам само на електричество. Вечер си го зареждам в гаража. Ако съм на дълъг път ми харчи 5/100. 90% карам градско около гарада на 20-30 км и съм на ток. Някой може ли да ме светне къде е недостатъка, че нещо не мога да се сетя? Тея швейцарци май обслужват някакви лобиски интереси мисля.
fallback
Последни