fallback

Ново проучване обяви плъг-ин хибридите за „измама“

Те съчетават не най-доброто, а най-лошото от два свята, твърдят експерти

Проучване, извършено по искане на властите в швейцарския кантон Вале (планински район), показаха резултати, които не са никак благоприятние за „зареждащите“ се хибриди (PHEV). И резултатите от него доведоха до премахване на субсидиите, които се дават за тези автомобили от местната управа, съобщава Motor1.

С изследването е натоварена компанията Impact Living, която разкрива любопитни резултати. Основният от тях е, че разходът на гориво и вредните емисии при движение по планински пътища са много далеч от обявените от производителите. Съответно, зареждащите се (plug-in) хибридни автомобили нямат почти никакви предимства спрямо превозните средства с конвенционални двигатели.

Един от авторите на изследването - Марк Мюлер, който е инженер-физик, заяви пред швейцарското обществено радио RTS, че тези превозни средства са „измама за CO2 стандартите, климатични цели и потребителите!“. Според него, в райони като кантона Вале тези автомобили изхвърлят 4 пъти повече вредни емисии от обявеното от производителя.

„Дори шофьор със зарядни станции у дома и на работа, който прави кратки пътувания всеки ден, не достига стойностите на производителите Хибридните превозни средства често се рекламират като превозни средства с разход от 1,5 до 2,5 литра на 100 километра, но в действителност те консумират между 4 и 7 литра, а това е колкото дизеловите коли“, аргументира се Марк Мюлер.

Още през 2020 г. неправителствената организация Transport & Environment заяви, че емисиите на CO2 при plug-in хибридните превозни средства остават по-високи от това, което производителите официално обявяват. Проучванията на Международния съвет за чист транспорт (ICCT) доказват, че в реални условия тези автомобили имат много по-висок разход на гориво, отколкото при тестовете, нужни за одобряване на съответни модел.

Много експерти са категорични, че plug-in хибридът съчетава най-лошото от двете вселени, а именно недостатъците на двигателите с вътрешно горене (замърсяване на въздуха) и тези на електрическите двигатели (високо тегло и цена поради двата двигателя). И когато не се презареждат редовно, тези автомобили предлагат много висок разход на гориво. В същото време обаче, ако хибридът бъде използван правилно - в градски условия и при продължително движение на магистрала, той си остава алтернатива на дизела, изпаднал в немилост след скандала с манипулираните двигатели на Volkswagen.

fallback
  • #14
    До 12 ( преди 2 години )
    Нека видим повечето големи пазари за електромобили в Европа- Франция има 0.8% ток от въглища, Великобритания- 1.7%, Германия 23.7%, Норвегия-0%, Италия - 5.4%, Испания - 2.4%, Нидерландия-7% къде са тези повечето единствено Полша в ЕС е над 50% или обичаш да послъгваш
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Тествали са хибридно недоразумение на ВАГ. Те затриха дизела, наред са хибридите, да се готвят електричките - с каквото се захване канцерогенния концерн, него погребва.
  • #12
    Муахаха ( преди 2 години )
    Плъгин хибридите са ефективни в градкси условия! Какви планински пътища?!?Зареждаш у вас, отиваш на работа, отиваш до училището на детето, до супермаркета, това е!На вън си дъниш бензин!Лъжели били с вредните емисии? Колко лъжат?А тесларите колко лъжат? В Европа повечето държави все още са с над 50% ток от въглища!Това ли им е екото?!? През екология към пълен контрол!!!
  • #11
    Хахахаха ( преди 2 години )
    Плъгин са последната надежда на производителите на ДВГ коли да си продават ДВГ - тата. Като по този начин заобикалят еко нормите и продължават да си продават, носещите печалба за производителите ДВГ! Но ще бъдат забранени, наравно с ДВГ! Защо? Ми защото, никой не те знае дали си зареждаш батерията и дали не караш само на бензин! Но си купил хибрид, за да хванеш някаква субсидия, но всъщност нямаш място за зарядно и нямаш зарядно!
  • #10
    Нанекомудедова ( преди 2 години )
    Статията е писана от тротинетркаджията! Аз имам плъг ин и в града не зареждам с месеци, като се наложи да пътувам на дълги разстояния, ми гори 5 бензин....как точно замърсявам повече от издухан Гоуф ТДИ с изкормено ДПФ?
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    По принцип днешните технологии правят хората по-бедни. Технологиите са като ДНК - програма за развитие. А днешните технологии са като ДНК на стар човек. Почти всички днешни технологии се основават на научни открития през 19 век, развиват се бурно през 20 век, а през 21 век почват да остаряват. Значителни нови научни открития, които да дадат тласък на нови технологии, няма и старите технологии безславно доизживяват дните си като възрастен човек.
  • #8
    Popa ot razgrad ( преди 2 години )
    Добро утроооо...открихте Америка...
  • #7
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Пак електропростотии - тия нямат и един квадратен метър равен път, то и обявеното от електриарите е невъзможно да се постигне. Всичко е политическа коректност - няма нищо инженерно в "проучванията"!
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Да ти дам бегла представа - в Германия пръснаха доста милиони (200+) да изградят тестови трасета за ел. камиони. Оказа се, че всичко на всичко има 5 (да 5) такива камиона, които дори още не са доставени (вече 2г) на няколко избрани фирми за тест. Една такава машина е 3х по-скъпа от конвенционална. ЕУ отпуска и финансира това. Схващаш ли?
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    3-ти, променили са се и батериите и ДВГ, то и аз сега с 60л изминаам 900км и със сигурнст може да се подобри. Ако не си схванал - исках да кажа, че ако инжинерите бяха видяли бъдеще в ел. коли щяха да ги развиват за семтка на ДВГ, а не да ги загърбят. Те и сега нямше да ги ровят от нафталина, ако отзад не седят политически интереси и много, ама непрлично много кинти под формата на ЕКО фондове, зелени сделки, които всички ние данъкоплатци плащаме, да отиват в съответните джобове.
fallback
Последни