fallback

Ново проучване обяви плъг-ин хибридите за „измама“

Те съчетават не най-доброто, а най-лошото от два свята, твърдят експерти

Проучване, извършено по искане на властите в швейцарския кантон Вале (планински район), показаха резултати, които не са никак благоприятние за „зареждащите“ се хибриди (PHEV). И резултатите от него доведоха до премахване на субсидиите, които се дават за тези автомобили от местната управа, съобщава Motor1.

С изследването е натоварена компанията Impact Living, която разкрива любопитни резултати. Основният от тях е, че разходът на гориво и вредните емисии при движение по планински пътища са много далеч от обявените от производителите. Съответно, зареждащите се (plug-in) хибридни автомобили нямат почти никакви предимства спрямо превозните средства с конвенционални двигатели.

Един от авторите на изследването - Марк Мюлер, който е инженер-физик, заяви пред швейцарското обществено радио RTS, че тези превозни средства са „измама за CO2 стандартите, климатични цели и потребителите!“. Според него, в райони като кантона Вале тези автомобили изхвърлят 4 пъти повече вредни емисии от обявеното от производителя.

„Дори шофьор със зарядни станции у дома и на работа, който прави кратки пътувания всеки ден, не достига стойностите на производителите Хибридните превозни средства често се рекламират като превозни средства с разход от 1,5 до 2,5 литра на 100 километра, но в действителност те консумират между 4 и 7 литра, а това е колкото дизеловите коли“, аргументира се Марк Мюлер.

Още през 2020 г. неправителствената организация Transport & Environment заяви, че емисиите на CO2 при plug-in хибридните превозни средства остават по-високи от това, което производителите официално обявяват. Проучванията на Международния съвет за чист транспорт (ICCT) доказват, че в реални условия тези автомобили имат много по-висок разход на гориво, отколкото при тестовете, нужни за одобряване на съответни модел.

Много експерти са категорични, че plug-in хибридът съчетава най-лошото от двете вселени, а именно недостатъците на двигателите с вътрешно горене (замърсяване на въздуха) и тези на електрическите двигатели (високо тегло и цена поради двата двигателя). И когато не се презареждат редовно, тези автомобили предлагат много висок разход на гориво. В същото време обаче, ако хибридът бъде използван правилно - в градски условия и при продължително движение на магистрала, той си остава алтернатива на дизела, изпаднал в немилост след скандала с манипулираните двигатели на Volkswagen.

fallback
  • #54
    До Слави ( преди 2 години )
    Не всеки има 30м удължител да метне от балкона да зарежда хибридната каляска.
  • #53
    Слави ( преди 2 години )
    Поредните лобистки глупости! Или само аз се сещам да си забода колата в контакта вечер? За над 30000 км разходът ми е 1.9 литра/100, при положение, че над 1/3 от годината капацитетът на батерията не ми позволява да карам само на ток. Ето това са цифрите и мога да ги докажа. Плъгин хибридът ми пести поне по 2000 лв на година от гориво. Всичко друго са на някой отчаяните опити да забави неизбежното о да изкара гроздето кисело.
  • #52
    notangel ( преди 2 години )
    Ей така ще пишат след време и за електричките...
  • #51
    Дифорс до #46 ( преди 2 години )
    максимума, който може да се ползва към момента във всяко нормално домакинство е 5 кв. Това пак е много, но дори и тогава ти трябват 20 часа за зареждане. Електропреносната мрежа на което и да е населено място по света няма да издържи масово зареждане на автомобили. Също така не виждам, как може да се произведе тази енергия.
  • #50
    Дифорс до #46 ( преди 2 години )
    Има голяма вероятност да се създадат масово автомобили изминаващи 600-700 км с едно зареждане, както и да се зареждат за 10 мин. Това което не може да се промени е необходимото количество капацитет на батерията и да се намали мощността на зареждане. За нормалното изминаване на това разстояние са необходими мин. 100 кв/ч батерии, за чието зареждане за 10 мин ще са необходими 600 кв зарядни, при което ще изгърмят подстанциите в района. Сметката от домашен контакт също не излиза, тъй като там ...
  • #49
    Chicho_Ficho ( преди 2 години )
    За тези дето обясняват как ДВГ'то се развило заради някакви конспирации и други глупости, влезте в Гугъл и вижте как изглежда и какви параметри има първия електромобил (да тях ги има от толкова време от колкото има и ДВГ автомобили) и ще разберете защо хората са отсвирили електромобилите.
  • #48
    анонимен ( преди 2 години )
    До 47. И заради това.
  • #47
    анонимен ( преди 2 години )
    двг се наложиха заради евтиния нефт, както и заради хитруването на рокфелер
  • #46
    анонимен ( преди 2 години )
    ...Батериите ще бъдат по-леки, пробег от 600-700 км няма да е никакъв проблем, както и зареждане за 5 до 10 минути. Зарядните станции ще бъдат много повече. И цената на колите ще се е изравнила. По различни причини.
  • #45
    До 5 ( преди 2 години )
    Преди 120 години ДВГ са се наложили, защото тогава са се развили с по-бързи темпове и са изглеждали по-перспективната технология. Това е така. Но заключението, че тогавашните инженери са разбрали, че Ел колите са безперспективни е изцяло погрешно. Най-малкото защото тогава не е имало днешните технологии. Достатъчно е да се види какво развитие претърпяха електричките само за 10 години. Ако се запази същият темп, само след още 10 години ДВГ вече няма да имат предимства...
fallback
Последни