fallback

Ново проучване обяви плъг-ин хибридите за „измама“

Те съчетават не най-доброто, а най-лошото от два свята, твърдят експерти

Проучване, извършено по искане на властите в швейцарския кантон Вале (планински район), показаха резултати, които не са никак благоприятние за „зареждащите“ се хибриди (PHEV). И резултатите от него доведоха до премахване на субсидиите, които се дават за тези автомобили от местната управа, съобщава Motor1.

С изследването е натоварена компанията Impact Living, която разкрива любопитни резултати. Основният от тях е, че разходът на гориво и вредните емисии при движение по планински пътища са много далеч от обявените от производителите. Съответно, зареждащите се (plug-in) хибридни автомобили нямат почти никакви предимства спрямо превозните средства с конвенционални двигатели.

Един от авторите на изследването - Марк Мюлер, който е инженер-физик, заяви пред швейцарското обществено радио RTS, че тези превозни средства са „измама за CO2 стандартите, климатични цели и потребителите!“. Според него, в райони като кантона Вале тези автомобили изхвърлят 4 пъти повече вредни емисии от обявеното от производителя.

„Дори шофьор със зарядни станции у дома и на работа, който прави кратки пътувания всеки ден, не достига стойностите на производителите Хибридните превозни средства често се рекламират като превозни средства с разход от 1,5 до 2,5 литра на 100 километра, но в действителност те консумират между 4 и 7 литра, а това е колкото дизеловите коли“, аргументира се Марк Мюлер.

Още през 2020 г. неправителствената организация Transport & Environment заяви, че емисиите на CO2 при plug-in хибридните превозни средства остават по-високи от това, което производителите официално обявяват. Проучванията на Международния съвет за чист транспорт (ICCT) доказват, че в реални условия тези автомобили имат много по-висок разход на гориво, отколкото при тестовете, нужни за одобряване на съответни модел.

Много експерти са категорични, че plug-in хибридът съчетава най-лошото от двете вселени, а именно недостатъците на двигателите с вътрешно горене (замърсяване на въздуха) и тези на електрическите двигатели (високо тегло и цена поради двата двигателя). И когато не се презареждат редовно, тези автомобили предлагат много висок разход на гориво. В същото време обаче, ако хибридът бъде използван правилно - в градски условия и при продължително движение на магистрала, той си остава алтернатива на дизела, изпаднал в немилост след скандала с манипулираните двигатели на Volkswagen.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    не е като да не съм го казвал това, или ДВГ, или електричка, не двете заедно в абсурден пакет
  • #3
    До 1 ( преди 2 години )
    Разликата между тогава и сега е че 60 литров резервоар си остава 60 литров но 1 квтч батерия сега тежи в пъти по-малко, струва в пъти по-малко и заема много по-малко място в сравнение с преди 20 години а за преди 100 да не говорим и още много има да се развиват
  • #2
    raiders ( преди 2 години )
    Те и лекарствата в грешна пропорция са отрова, та ако знаеш как и за какво използваш хибрида е само от полза. Сега разновидностите и начините за задвижване и зареждане са различни, избери си най-подходящия за теб и шофирането ти. За протокола: карам малка градска кола на бензин.Искам да карам чисто електрическа.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    А добър ден. Но сума ти години си бахте завряли главите там, където слънце не огрява и тръбахте колко са еко. Сега, дано на слените кратуни им светне, че цялата дандания никога не е имала и няма и да има нещо общо с екология (а само пари). Коли има от 200г, опити за ел коли има от 1900г насам и ако са били ок, щяха да са в употреба отдавна, а не да има тролеи и трамваи.
fallback
Последни