fallback

Ново проучване обяви плъг-ин хибридите за „измама“

Те съчетават не най-доброто, а най-лошото от два свята, твърдят експерти

Проучване, извършено по искане на властите в швейцарския кантон Вале (планински район), показаха резултати, които не са никак благоприятние за „зареждащите“ се хибриди (PHEV). И резултатите от него доведоха до премахване на субсидиите, които се дават за тези автомобили от местната управа, съобщава Motor1.

С изследването е натоварена компанията Impact Living, която разкрива любопитни резултати. Основният от тях е, че разходът на гориво и вредните емисии при движение по планински пътища са много далеч от обявените от производителите. Съответно, зареждащите се (plug-in) хибридни автомобили нямат почти никакви предимства спрямо превозните средства с конвенционални двигатели.

Един от авторите на изследването - Марк Мюлер, който е инженер-физик, заяви пред швейцарското обществено радио RTS, че тези превозни средства са „измама за CO2 стандартите, климатични цели и потребителите!“. Според него, в райони като кантона Вале тези автомобили изхвърлят 4 пъти повече вредни емисии от обявеното от производителя.

„Дори шофьор със зарядни станции у дома и на работа, който прави кратки пътувания всеки ден, не достига стойностите на производителите Хибридните превозни средства често се рекламират като превозни средства с разход от 1,5 до 2,5 литра на 100 километра, но в действителност те консумират между 4 и 7 литра, а това е колкото дизеловите коли“, аргументира се Марк Мюлер.

Още през 2020 г. неправителствената организация Transport & Environment заяви, че емисиите на CO2 при plug-in хибридните превозни средства остават по-високи от това, което производителите официално обявяват. Проучванията на Международния съвет за чист транспорт (ICCT) доказват, че в реални условия тези автомобили имат много по-висок разход на гориво, отколкото при тестовете, нужни за одобряване на съответни модел.

Много експерти са категорични, че plug-in хибридът съчетава най-лошото от двете вселени, а именно недостатъците на двигателите с вътрешно горене (замърсяване на въздуха) и тези на електрическите двигатели (високо тегло и цена поради двата двигателя). И когато не се презареждат редовно, тези автомобили предлагат много висок разход на гориво. В същото време обаче, ако хибридът бъде използван правилно - в градски условия и при продължително движение на магистрала, той си остава алтернатива на дизела, изпаднал в немилост след скандала с манипулираните двигатели на Volkswagen.

fallback
  • #44
    VAYK ( преди 2 години )
    Само пълния хибрид е добър, не случайно Тойота жънат такива успехи! Плъг ин хибридите и милд хибридите не вършат нищо, първото е тежко и скъпо колкото електрическа кола, а второто ти поддрържа системите,когато двигателя не работи и няма участие в задвижването!
  • #43
    анонимен ( преди 2 години )
    вече имаше коментари ако се минат милион км на електричка колко ремонти ще трябват? а ако се минат с такъв хибрид? на мен ми трябва кола като пикaпа на тесла( заради шасито и неръждавейката, както и нашите убави пътища), но искам да си я купя евтино и ще почакам
  • #42
    Хахахаха ( преди 2 години )
    До 39! Може и толкова да ти е разхода, но когато се спускаш от планината към ниско, а не обратното. Денивелацията има голям ефект върху електрическите коли, а хибрида е електрическа кола, в режим на електричка! Така, че ако се спускаш от някъде с надморска височина 1000 метра и пристигаш на 150 метра например, може и така да е!
  • #41
    До satkomers@gmail.c ( преди 2 години )
    Забравяш да добавиш и колко бензин изгаряш за тези 1600 км, защото в ел. режим разхода ти е минимум 16 кв/100 км.
  • #40
    Chicho_Ficho ( преди 2 години )
    До 35, със сигурност по книжка разхода е по-нисък и със сигурност не 1,5. Не знам защо има хора които продължават да се учудват че реалния разход не съвпада с този по книжка. Освен това разхода зависи много и от шофьора, жена ми прави над 12/100 със нейното 320 аз карайки нормално със същата кола карам с между 10 и 11 на сто. Зависи кога и как сменяш скоростите и колко добър шофьор си, тоест колко мислиш като караш.
  • #39
    Нанекомудедова ( преди 2 години )
    С 15кв минавам 90-100км, имам снимки за доказателство! Това са малко под 2лв за 2 дни каране. Преди това имах БМВ 320х и удрях 12 литра градско което е 30лв на 100. Истината е че в извънградски условия е горе долу същото, но като дръпнеш чертата не бих си взел пак БМВ, ако ще да ми дават колкото искат субсидии
  • #38
    Хахахаха ( преди 2 години )
    До 37. Написах по-надолу, защо не се зареждат. А се купуват, защото в някои държави се плащат субсидии и излизат, по-евтино да се купят.
  • #37
    К. ( преди 2 години )
    "Когато не се зареждат редовно"... А ако изобщо не се зареждат, пък са още по-лоши... Що за *** е този "изследовател"? Разбира се, че АКО НЕ СЕ ЗАРЕЖДАТ, тези автомобили са по-лоши. Само че те са създадени и се купуват, ЗА ДА СЕ ЗАРЕЖДАТ. Аз минавам на ток всеки ден 30-40 км и си зареждам колата вечер в гаража на нощна тарифа. А на магистралата - цар дизел. И не цапам в града. На магистралата също, там при високи скорости емисиите са нищожни...
  • #36
    Хахахаха ( преди 2 години )
    Другата лъжа на производителите! Никога не пишат разхода на ток! Пишат, разход 1.5 литра на 100! И хората мислят, че разхода е 1,5 литра на 100! Ми не е, защото това е разход за първите 100 километра със заредена батерия! Но не ти пишат, че разхода на ток е 25 кВтч на 100, например! Само пишат бензина, за да залъгват хората с ниския разход!
  • #35
    Хахахаха ( преди 2 години )
    До 30! И другия проблем! Колко пишеше разхода на 100 от производителя на това БМВ? 1,5 литра на 100, така ли? А защо гори 5 на 100, като пишат 1,5 на 100?
fallback
Последни