Преди около година главният изпълнителен директор на Volvo – Хокан Самуелсон, който през март ще отстъпи поста си на Джим Роуън, заяви, че компанията ще се откаже от някои модели S и V, за да насочи усилия към SUV. Тогава той мотивира решението с факт, че около 75% от продажбите на марката се падат на автомобили от серията XC.
Оказва се обаче, че Volvo няма да изостави седаните и комбитата, въпреки че през миналата година XC60 беше популярен на пазара от комбинираните продажби на S60, V60, S90 и V90. В интервю за Autocar Самуелсон разкрива, че моделите от следващото поколение S и V ще бъдат „по-привлекателни“, тъй като ще получат по-ниска стойка и по-елегантна форма.
Според шефа на Volvo, наследниците на днешните седани и комбита ще бъдат и „по-малко квадратни“, за да постигнат повишение на ефективността. По същия път пое и Mercedes-Benz със своята концепция Vision EQXX, която има впечатляващо нисък Cd (коефициент на аеродинамично съпротивление) - 0,17.
От думите на Самуелсон става ясно, че въпреки обещанията на Volvo за превръщане в изцяло електрическа марка, това няма да се случи преди края на десетилетието. А това означава, че компанията разполага с време за пускане на едно ново поколение двигатели с вътрешно горене.
Засега не е ясно дали серията седани и комбита с индекси 60 и 90 ще бъдат обновени или ще бъдат директно заменени от нови модели. Знае се обаче, че бъдещите автомобили на Volvo няма да получат букви „S” и „V”, а ще носят пълноценни имена. Новата система ще дебютира при електрическата версия на XC90, която ще се казва „Embla”.