fallback

Renault отива на съд заради проблемен двигател

Става въпрос за спрян от производство 1,2-литров турбомотор на французите

Изданието Le Journal du Dimanche съобщи, че френският адвокат Кристоф Легевак подготвя масивен колективен иск срещу Renault. В основата на планираната акция са многобройни жалби на собственици на автомобили, станали жертва на 1,2-литровия турбобензинов двигател на марката, използван освен във френската компания също и в модели на Dacia, Nissan и Mercedes.

Любопитното е, че бензиновият двигател от доста време не е в гамата на автомобилния производител. Той е бил асемблиран на около 400 000 автомобила между октомври 202 и и юни 2016 година. С този агрегат са са произведени модели като Clio 4, Mégane 3, Captur, Kadjar и Kangoo 2 в Renault, Duster, Dokker и Lodgy в Dacia, Juke и Qashqai 2 в Nissan (с име на мотора "DIG-T"), както и "братовчедът" на Kangoo Mercedes Citan.

Според проучване на изданието L'Argus през 2019 година, от всички 400 хиляди модела с този двигател, над 107 000 са имали дефект в него. Сред основните оплаквания са повишената консумация на масло, която е водела до проникването му в горивото и е довеждала до сериозни повреди. Сред по-редките оплаквания е внезапна загуба на мощност без видими причини.

Във Фейсбук е създадена специална група, която в момента наброява 3800 члена, наречена Renault / Nissan 1.2 Tce & DIG-T engine breakage. Според адвоката Легевак, който има опит със защита на жертви на различни фирми, в момента има сериозен масов диспут, а оплакванията и официалните жалби не стихват. Проблемите с надеждността на този двигател не са нещо ново и е имало жалби към Renault и другите производители, използвали агрегата, но те са били неуспешни.

"Ако има справедливост към нашия иск и компанията бъде призната за виновна, клиентите ни биха могли да получат компенсации заради нанесените щети", заявява Легевак. Според него към иска биха могли да се присъединят около 90% от клиентите на Renault и Nissan, които са имали проблеми с този двигател.

fallback
  • #20
    анонимен ( преди 2 години )
    Ами на Renault и 0.9 и 1.2 TCe не им бяха сполучливи, за това ги смениха с 1.0 и 1.3. VAG браха същите ядове с 1.2 и 1.4 TSI, и ги смениха с 1.5. Даунсайзинга е върховна глупост, не случайно Рено сега заменят 1.3 с 1.6 атмосферен бензин с хибридно подпомагане, само Toyota не се подлъга по модата на Форд
  • #19
    Наблюдател ( преди 2 години )
    Не случайно хората са изказали израза "френска ***" за френските коли.И какво търси френски двигател на Рено сред 10 най добри двигатели?
  • #18
    Бат Рамбо ( преди 2 години )
    Всички производители на малолитражки са за съд.
  • #17
    Боб ( преди 2 години )
    Ся бая мерцове са се развалили.Важното е емблемата,нищо,че под капака ренде
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    Е то Фолксваген с техните тси двигатели и дсг скорости не са по добри. Очаквам и тях да ги съдят.
  • #15
    bota156 ( преди 2 години )
    новия 1,33 турбо е жИлезен. Па и 3цилидровия 0.9л е приличен. Даже и по класациите вече има модел в първата 1/3
  • #14
    Хахахаха ( преди 2 години )
    Ми нали за това никой в България не иска електричките! Тези всичките сервизи, нали чакат на такива каруци с ДВГ за да работят?
  • #13
    Да ( преди 2 години )
    Мой съсед спечели от лотарията преди две години Рено Клио. Докара го на 150 км. и на другия ден му угасна таблото и всички уреди отказаха. Отиде в сервиз, смениха таблото и веднага го продаде. Това е качеството.Дачия е същото, но поне плащаш по малко, та се преглъщате. Лека вечер.
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Откъде се е пръкнала лъжата, че Рено са забрани за продажба в САЩ и Канада? Рено сами са спрели да продават. Ако забраняваха заради лошо качество, Крайслър нямаше да съществуват.
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Рено се опитаха да наложат навремето и все още се опитват да лансират една технология за променлив ъгъл на разпределителния вал, това, което води до загуба на мощност при двигателите им, който е карал рено клио, сценик, модус произведени между 2008 насам знае за какво говоря - т.н. дефазиращо колело, което задължително се сменя с верига/ремък на разпределителния вал, но често заминава на 50000 км, много преди да заминат другите работи, с които се сменя.
fallback
Последни