Изданието Le Journal du Dimanche съобщи, че френският адвокат Кристоф Легевак подготвя масивен колективен иск срещу Renault. В основата на планираната акция са многобройни жалби на собственици на автомобили, станали жертва на 1,2-литровия турбобензинов двигател на марката, използван освен във френската компания също и в модели на Dacia, Nissan и Mercedes.
Любопитното е, че бензиновият двигател от доста време не е в гамата на автомобилния производител. Той е бил асемблиран на около 400 000 автомобила между октомври 202 и и юни 2016 година. С този агрегат са са произведени модели като Clio 4, Mégane 3, Captur, Kadjar и Kangoo 2 в Renault, Duster, Dokker и Lodgy в Dacia, Juke и Qashqai 2 в Nissan (с име на мотора "DIG-T"), както и "братовчедът" на Kangoo Mercedes Citan.
Според проучване на изданието L'Argus през 2019 година, от всички 400 хиляди модела с този двигател, над 107 000 са имали дефект в него. Сред основните оплаквания са повишената консумация на масло, която е водела до проникването му в горивото и е довеждала до сериозни повреди. Сред по-редките оплаквания е внезапна загуба на мощност без видими причини.
Във Фейсбук е създадена специална група, която в момента наброява 3800 члена, наречена Renault / Nissan 1.2 Tce & DIG-T engine breakage. Според адвоката Легевак, който има опит със защита на жертви на различни фирми, в момента има сериозен масов диспут, а оплакванията и официалните жалби не стихват. Проблемите с надеждността на този двигател не са нещо ново и е имало жалби към Renault и другите производители, използвали агрегата, но те са били неуспешни.
"Ако има справедливост към нашия иск и компанията бъде призната за виновна, клиентите ни биха могли да получат компенсации заради нанесените щети", заявява Легевак. Според него към иска биха могли да се присъединят около 90% от клиентите на Renault и Nissan, които са имали проблеми с този двигател.