fallback

Германците купуват все по-малко бензин и дизел

Електромобилите и зареждащи се хибриди записват огромен ръст

През 2021 г. броят на регистрираните нови леки автомобили в Германия е намалял значително. Според Федералната агенция за автомобилен транспорт (KBA) в страната са продадени 2,62 млн превозни средства и това е с 10,1% по-малко отколкото през 2020 г., която, както признават експертите, беше „доста трудна“ за индустрията.

„Вместо очакваното възстановяване от кризата с коронавируса, имаме продължаващ спад в продажбите. В сравнение с предкризисната 2019 г., когато германците закупиха 3,6 млн нови коли, сега имаме цял милион по-малко нови регистрации“, обяснява Райнхард Зирпел, президент на Международната асоциация на автомобилните производители (VDIK).

Причината е добре позната – проблеми с доставката на електронни компоненти. Така се е стигнало да ситуация, при която клиентите са имали желание да купят повече автомобили, но производителите са успели да отговорят само частично на търсенето.

Според статистиката, 36,1% от новите автомобили, продадени в Германия през 2021 г., са SUV и кросоувъри. Дялът на дълго доминиращия компактен клас възлиза на 17,5%, докато този на малките автомобили е 14,3%.

С цели 10% спрямо 2020 г. спада дялът на бензиновите модели, който вече е 37,1%. По-малко са продажбите и на дизелите – 28,1%. Съответно, увеличава се търсенето на автомобили с алтернативно задвижване. 13,6% от продадените нови коли са електрически, като това е ръст с 85%. Plug-in хибридите също записват ръст – 62,3%, като техният пазарен дял е 12,4%.

Най-голям ръст сред германските автомобилни компании показват марките Smart и Opel. През миналата година те са продали коли с 49,7% и с 10,7% повече от година по-рано. При Porsche увеличението е 9,9%, докато всички останалите местни производители записват спад. При Ford (европейското подразделение на марката е в Германия) той е 35%, при Mercedes-Benz -25,7%, а при Volkswagen – 6,8%.

От чуждестранните брандове, представени на германския пазар, трябва да се отбележат постиженията на Polestar (ръст от 153,2%) и Tesla (+137,9%), но тези две компании започнаха дейността си в страната именно през 2021 г. Що се отнася до „по-старите“ производители, Suzuki (+ 22,1%) има най-добър показател, следван от Skoda (+ 5,7%), Seat и Hyundai (и двете + 4,1%), Renault (+4 %) и Fiat (+ 3,2%) ). Най-лошият резултат е на Jaguar (-39%).

fallback
  • #5
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    В същото време The economist казва: Въпреки всичкото говорене, обещания и драстична декапитализация на добива, потреблението на енергия от изгаряне на въглища в света ще отчете нов исторически рекорд през 2021 г., който ще бъде подобрен още през 2022 г. Защото светът има нужда от изобилна, надеждна и евтина енергия повече от всичко друго. Това е положението! Зелените ненормалници вместо да намалят емисиите всъщност ги увеличават - новнини като тази за продажбите на ел са пирова победа!
  • #4
    До 4 ( преди 2 години )
    Въглищата са 25% от микса в Германия иначе да можеше и да са по-малко и така там да е много по-евтин ако не си спираха ядрените централи с над десетилетие по-рано от предвиденото без да е нужно и забраната да се строят нови АЕЦ колкото и да са добри
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Най якото е че немците ги зареждат от централи бачкащи на въглища а бе друго е да си зелен
  • #2
    До 2 ( преди 2 години )
    Най продавани в Германия за 21ва са Модел 3(35хил.), Е-Ъп(29хил), ИД3(26х) и Зои(24х) а във Франция и Италия сред най-продаваните са Спринг и е500 от изброените освен Модел 3 с голямата батерия другите не мисля че се броят към скъпите електромобили
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    1, със сигурност ще минем на електрически коли. *** е, че германците, както и другите западноевропейци купуват основно скъпи и това едва ли ще доведе до поява на алтернативи на Дачия Спринг.
fallback
Последни