fallback

Германците купуват все по-малко бензин и дизел

Електромобилите и зареждащи се хибриди записват огромен ръст

През 2021 г. броят на регистрираните нови леки автомобили в Германия е намалял значително. Според Федералната агенция за автомобилен транспорт (KBA) в страната са продадени 2,62 млн превозни средства и това е с 10,1% по-малко отколкото през 2020 г., която, както признават експертите, беше „доста трудна“ за индустрията.

„Вместо очакваното възстановяване от кризата с коронавируса, имаме продължаващ спад в продажбите. В сравнение с предкризисната 2019 г., когато германците закупиха 3,6 млн нови коли, сега имаме цял милион по-малко нови регистрации“, обяснява Райнхард Зирпел, президент на Международната асоциация на автомобилните производители (VDIK).

Причината е добре позната – проблеми с доставката на електронни компоненти. Така се е стигнало да ситуация, при която клиентите са имали желание да купят повече автомобили, но производителите са успели да отговорят само частично на търсенето.

Според статистиката, 36,1% от новите автомобили, продадени в Германия през 2021 г., са SUV и кросоувъри. Дялът на дълго доминиращия компактен клас възлиза на 17,5%, докато този на малките автомобили е 14,3%.

С цели 10% спрямо 2020 г. спада дялът на бензиновите модели, който вече е 37,1%. По-малко са продажбите и на дизелите – 28,1%. Съответно, увеличава се търсенето на автомобили с алтернативно задвижване. 13,6% от продадените нови коли са електрически, като това е ръст с 85%. Plug-in хибридите също записват ръст – 62,3%, като техният пазарен дял е 12,4%.

Най-голям ръст сред германските автомобилни компании показват марките Smart и Opel. През миналата година те са продали коли с 49,7% и с 10,7% повече от година по-рано. При Porsche увеличението е 9,9%, докато всички останалите местни производители записват спад. При Ford (европейското подразделение на марката е в Германия) той е 35%, при Mercedes-Benz -25,7%, а при Volkswagen – 6,8%.

От чуждестранните брандове, представени на германския пазар, трябва да се отбележат постиженията на Polestar (ръст от 153,2%) и Tesla (+137,9%), но тези две компании започнаха дейността си в страната именно през 2021 г. Що се отнася до „по-старите“ производители, Suzuki (+ 22,1%) има най-добър показател, следван от Skoda (+ 5,7%), Seat и Hyundai (и двете + 4,1%), Renault (+4 %) и Fiat (+ 3,2%) ). Най-лошият резултат е на Jaguar (-39%).

fallback
  • #15
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Това е възможно само във фантазиите ви! И пак опитвам да обясня заради непрекъснато покачващото се потребление понижения % не се изразява като общо понижение. Опит да обясня. Ако имаш 100 кВч и 10% дял - когато увеличиш тези 100 на 150 квч дела дори да е 7% пак има реален ръст - и точно на това сме свидетели - въпреки всички приказки се използват все по-големи количества въглища и това ще продължи - а ти си говори как някога си щяло да стане. Пожелателното мислене не помага срещу реалността!
  • #14
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    а това, което исках да добавя към по-редния пост е, че намаленото потребление на енергия за 2020 спрямо 2019 е само с 0.6% и то в пандемичната година, с масовите локдауни! А през първата половина на 2021 според някои данни потреблението е с 6% по-високо отколкото за 2020... та не- няма да я бъде "зелената" революция!
  • #13
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Що му изтрихте коментара на човека бе?!!!! Мноу мразим цензурата! Свръх простотия и ясен признак за фашизъм! и абсолютно недопустимо!!! Това си е нещо между нас двамата, вие що си бутате гагата?! Ако някой има претенции има хиляди начини да ги предяви, вие не може да сте страна и да решавате щото нямате подобна компетенция! Вземете му върнете коментара! ВЕДНАГА!
  • #12
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    До 13: Трябва да имам поне елементарно уважение за да не "обиждам" - а не съм срещал зелен, който да го породи! О ли го френи до един! Чувствай се обиден или не, дреме ми! Вие (образно казано) живеете в някаква свръх утопия! Спадащото потребление на ЕС е заради изнесените енергоемки производства. А къде се отделят емисиите в Китай, Индия, Занзибар или Палау е все тая, те граница нямат - *** ЕС ако ще на минус да излезе е все тая докато всички други са на плюс! А въглищата са с РЪСТ!
  • #11
    popa ot razgrad ( преди 2 години )
    Като вдигнат цените на тока с 200% ще ги питам аз...
  • #10
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Милите ми зелени о ли гофрени :D На годишна база потреблението на енергия скача с по 8%, "зелените" източници с по 4% от къде според вас идват липсващите 4 ;) И отново - въпреки спадащия дял на ТЕЦ като %, при увеличаващо се общо количество потребявана енергия всъщност се увеличава и общото количество произведена "***" енергия - затова и всяка година имаме нов и нов ръст на употребата на фосилни горива... ех драги мои зелени кртени няма да ви узрее пипето - еволюцията за вас се отменя :D
  • #9
    Трак-трак-трак! ( преди 2 години )
    2021 - пазарен дял на електрифицирани коли 26%. Една четвърт от пазара. 2025 следва да гони 60-70% при новия въглероден данък.
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    А дали пък не е свързано със субсидиите, които се дават? Я да ги спрат и да видим тогава? 5-и, тока от фосилни горива /АЕЦ за 2020 е над 55%, за 2021 ще е повече дори. Проблема на немците, са зелените , които са готови на всичко, за ги върнат 200г. назад
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    шминтири, не ти ли омръзна да се излагаш??????? колкото и да лаеш, керванът си върви, това тук е класическо приложение от икономиката - викат S curve; с други думи скоро всички коли на 100% ще са електрички
  • #6
    До 6 ( преди 2 години )
    В Европа, Япония и Америка въглищната енергия е много под половината и намаля. Китай където е над половината от въглищната енергия така или иначе подкрепя електромобилите не толкова за екологията колкото за икономиката а другите от където идва растежа при въглищата са Индия където и без това почти няма електромобили
fallback
Последни