IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо екостикерите са пълна безсмислица?

10 въпроса за спорната нова система за годишни технически прегледи

Има ли полза от въведените миналото лято екологични стикери за автомобилите в България? На 7 януари министърът на транспорта Николай Събев ще трябва да отговори в парламента на въпроси, поставени в последните месеци от омбудсмана Диана Ковачева и депутати от ДБ. Но всъщност въпросът за смисъла от така наречените екостикери бе поставен от Automedia.bg още през 2019 година, когато предложението за тях още се обсъждаше на ниво работни групи.
 
  
екостикер
  
   
Независимо от възраженията, екостикерите бяха въведени през миналото лято - и незабавно вдигнаха цената на техническите прегледи от 40-45 лева преди това до средно 60 лева след стикерите. Цената щеше да си струва, ако цялото начинание имаше някакъв ефект върху чистотата на въздуха. Но всъщност смело можем да кажем, че въвеждането на екологичните групи и стикерите за тях е едно от най-безсмислените дела в историята на транспортния сектор в България.
  
  
10 ключови въпроса за екостикерите (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #37
    2 rate up comment 1 rate down comment
    И извода е? ( преди 2 години )
    Пак клекнахме на ЕС да а имаме разни категории и стикери, но всъщност всичко е чики-рики. Българска му работа. Един спазва правилата, 100 не спазват.
  • #36
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Роберт ( преди 2 години )
    При моя случай бях четвърти на опашката. За четири технически прегледа НИТО ВЕДНЪЖ не чух да се изфорсира двигател. Гледат някакви таблици. Още преди да дойде моя ред ми казаха каква еко категория ще получа.
  • #35
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Боб ( преди 2 години )
    Безмислица са понеже,не ти дават ЕКО стикер според реално прочетените данни,а гледат година и таблици.Щом ще се гледа година и таблици,то автомобилите си имат вече Евро категория!
  • #34
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Програмист ( преди 2 години )
    От миналата година се чудя.. защо просто не се използват съществуващите камери за ГО и бгтол да взимат марка модел двигател по регистрацията и по данните да си изчисляват автоматично еко категорията? На кого му бяха нужни тези стикери
  • #33
    16 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Пълни глупости,тези еко стикери са измислица на някоя умна глава само за пари,никъде не могат да ти кажат кой и как определя коя кола коя еко група ще е,има нещо не обяснено,стара кола ако е поддържана показателите са и като за нова ,това не влияе, пак годината на производство,просто май искат само големите да се возят
  • #32
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Владислав ( преди 2 години )
    До:32 Тук идва и другия проблем.Дори колата да има въпросните технологии,за съжаление в Бг тези автомобили са вече втора + употреба на немалък брой км и въпросните у-ва вече са на минимум половината си живот,да не кажем,че някой и вече отдавна запушени,счупени,махнати.Колата ти струва 3,4,5 хил.лв а един нов катализатор е 1000лв.. нали се досещаш каква част от хората ще инвестират в това.И това е само катализатора ...
  • #31
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Владислав ( преди 2 години )
    До:32 Ами и си прав и не си.Да,съгласен съм с теб,че ако е старателно подържан стария автомобил може спокойно да се мери с новите по ред стойности,но ...... Все пак един 25+ годишен автомобил няма DPF-филтър или вихрови клапи,или EGR-клапан.Почти е сигорно че дори катализатор няма.Така,че от тази гледна точка колкото и да е подържан той просто няма тази технология а добавянето й в колата е абсурдно скъпо и нерентабилно а в някой случай и невъзможно.Тук идва и другия проблем........
  • #30
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Няма значение ( преди 2 години )
    Не съществува такова животно, като стар автомобил, 20 годишна трошка, дърт таралясник или други подобни определения.Нов автомобил може да замърсява точно толкова колкото и стар, че даже и повече, особено ако собственикът е по-заможен и е решил да го "тунингова". Всички сте наясно какво е чипосан дизел. Истината е, че автомобилите могат да бъдат само 2 вида, изправни и останалите. Защо трябва да ме санкционират за 25 г. ми кола при положение, че съм маниак и колата ми е в безупречно състояние.
  • #29
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Фастер ( преди 2 години )
    Всичко с тия стикери е проформа за тъпчене с пари!Смрадливите дизелови кочини ще стигат до периферията на еко зоните и пушека им ще стои до там ,няма право да преминава в еко зоната!Требва да глобяват пушеците от смрадоляците,щото колата си остава извън зоната,дима как ще го ограничат!Дори ако е извън зоната на града дори!Пълна малоумщина в стил столична община!Лакоми ***!
  • #28
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Роби Калев ( преди 2 години )
    Мисля че нещата не са толкова елементарни.Управляващите трябва да погледнат в една друга посока.Трябва да се замислят че никой българин не гори от желание да кара 20 годишна трошка.Преди да се налагат наказания и ограничения, трябва да се помисли за механизъм за подновяване на автопарка.С ограниченията може да се окаже че 50% от населението е извън закона, и остава без транспорт