С новия цикъл на хомологация WLTP, който е много по-реален от предишния NEDC, много производителите на автомобили трябваше да заложат на малки двигатели (3-цилиндрови) с турбо. Имаше времена, в които нивата на вредни емисии СО2 не бяха определящи и компаниите нямаха притеснения да развиват технологичния си потенциал.
За целта с помощта на изданието Motor1 събрахме 12 класически превозни средства, оборудвани с 5-цилиндрови двигатели, които успяха да пленят феновете на автомобилите през годините. Някои от тях се превърнаха в истински легенди, докато други отдавна са забравени.
12-те най-яки коли с 5-цилиндрови двигатели (ГАЛЕРИЯ):
SEAT Toledo VR5
В случая на испанския производител, SEAT Toledo оборудва своя модел с варианта на 2.3 VR5 с 20 клапана, което означава и по-висока мощност – 170 к.с. Двигателят се появи напълно логично на модела на SEAT, след като испанската компания стана част от Volkswagen Group.
В случая на испанския производител, SEAT Toledo оборудва своя модел с варианта на 2.3 VR5 с 20 клапана, което означава и по-висока мощност – 170 к.с. Двигателят се появи напълно логично на модела на SEAT, след като испанската компания стана част от Volkswagen Group.