С новия цикъл на хомологация WLTP, който е много по-реален от предишния NEDC, много производителите на автомобили трябваше да заложат на малки двигатели (3-цилиндрови) с турбо. Имаше времена, в които нивата на вредни емисии СО2 не бяха определящи и компаниите нямаха притеснения да развиват технологичния си потенциал.
За целта с помощта на изданието Motor1 събрахме 12 класически превозни средства, оборудвани с 5-цилиндрови двигатели, които успяха да пленят феновете на автомобилите през годините. Някои от тях се превърнаха в истински легенди, докато други отдавна са забравени.
12-те най-яки коли с 5-цилиндрови двигатели (ГАЛЕРИЯ):
Volkswagen Bora
Германският производител също заложи на 5-цилиндров мотор за някои модели от своята гама. Така се появи VR5, който се поставя и на Bora. Двигателят с работен обем 2,3 литра, като развива мощност от 150 к.с. във версията с 10 клапана и 170 к.с. тази с 20 клапана.
Германският производител също заложи на 5-цилиндров мотор за някои модели от своята гама. Така се появи VR5, който се поставя и на Bora. Двигателят с работен обем 2,3 литра, като развива мощност от 150 к.с. във версията с 10 клапана и 170 к.с. тази с 20 клапана.