През седмицата между Коледа и Нова година в някои от водещите корейския икономически издания като Business Korea и Korea Economic Daily се появи информация, че концернът Hyundai Group е закрил отдела си за разработка на двигатели с вътрешно горене. Тя беше публикувана в много медии по света, но едва сега излиза и официален коментар от корейския производител.
„Hyundai Motor Group потвърждава, че няма намерение да спира развитието на своите двигатели с вътрешно горене въпреки информацията, публикувана от някои медии. Групата е посветена на предоставянето на силно портфолио от задвижващи агрегати на клиентите си, като то включва комбинация от ефективни двигатели с вътрешно горене и електрически двигатели с нулеви емисии", коментира пред Motor1 Майкъл Стюарт, директор по комуникациите и маркетинга на Hyundai за САЩ.
От изявлението му става ясно, че в концерна все още не са приключили с двигателите с вътрешно горене, което не трябва да се приема като изненада. Hyundai вече обяви, че ще се превърне в производител само на електромобили за Европа през 2035 г., но ще продължи да предлага двигатели с вътрешно горене на пазари, които все още не са достатъчно електрифицирани.
До 2040 г. азиатската марка планира да продава само електрически превозни средства на основните световни пазари. По това време се очаква електрическите и водородните автомобили да представляват повече от 80% от годишните продажби в световен мащаб.
Говорейки за водорода, представители на Hyundai отхвърлиха и твърденията, че компанията спира разработка на двигатели с горивни клетки от ново поколение. Корейците имат план за развитието на водородните агрегати и ще го спазват.