Журналистите на испанското издание km77.com проведоха поредния „Лосов тест“, като този път провериха маневреността на най-евтиния кросоувър на Hyundai – субкомпактния Bayon.
По време на изпитанието, което имитира появата на препятствие на пътя, корейският автомобил показа добро поведение, въпреки че не успя да се справи напълно с резките промени на посоката на движение. Причината беше в електронната система за стабилност, която се намеси в управлението на малкия SUV.
Hyundai Bayon успя да извърши безпроблемно смяна на лентата със скорост от 75 км/ч, което е добър резултат за повечето кросоувъри. В този режим моделът показа напълно предсказуемо поведение, но това си остана и най-добрият опит за автомобила. При 77 км/ч той не успя да влезе в последния коридор, като събори раздалечените конуси. Всички последващи опити също завършиха с фиаско.
Според експертите, това се дължина именно на прекомерната намеса на системата ESP, която контролира стабилността на кросоуъвъра. Това се потвърждава и от осезаемия спад на скоростта по време на теста. При самата маневра, която се извършва с вдигнат педал на газта, Bayon навлезе в първия коридор със скорост от 75 км/ч, но на финала тя беше едва 38 км/ч.
Снимка и видео: км77