IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Руснаци възраждат Spyker

Холандската марка ще продължи да залага на двигатели с вътрешно горене

Всяка година се появява поне по един слух за завръщането на автомобилите Spyker. Нидерландската компания за суперколи банкрутира през 2014 година, но сега отново се заговори за възраждането й, като този път не става въпрос само за слухове, а за официално изявление, в което се твърди, че фирмата ще бъде финансирана от руски инвеститори и ще изкара на пазара нови модели още тази година.


Spyker C8 Preliator


Двамата водещи инвеститори в сделката за съживяване на Spyker са руснаците Борис Ротенберг и Михаил Песис. Ротенберг, наред с всичко друго, е собственик на отбора за състезания за издръжливост SMP Racing и ателието за производство на състезателни болиди BR Engineering. Песис е съсобственик в SMP, като има и компания, специализирана в търговията с луксозни и тунинговани автомобили.

Ако двете имена на руските бизнесмени ви се струват познати, то е защото те се опитаха да извършат същата сделка миналата година, но плановете се провалиха и тогава шефа на Spyker Виктор Мюлер отново бе принуден да подаде заявление за банкрут, след несъстоялото се преструктуриране. 


Spyker D8 Peking-to-Paris


"Споразумението за сътрудничество, което потвърдихме, е стартовата точка за възраждането на Spyker като производител на спортни коли, с по-солидна основа от всякога. То ще ни помогне да имаме значително по-добри технически и финансови ресурси, за да постигнем амбициозните си бизнес цели", заявява Мюлер в официално изявление на компанията.

Интересното е, че Spyker ще продължи да залага на традиционните двигатели с вътрешно горене и то "още много години". Още тази година би трябвало да стартира производството на Spyker C8 Preliator, Spyker B6 Venator и кросоувърът Spyker D8 Peking-to-Paris. Нова ще е системата за производство на колите: карбоновите купета ще се правят в Русия, също там, както и в Германия ще се развива инженерингът, докато финалното асемблиране ще е в нова фабрика в Нидерландия.

0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 2,най-добре си удари главата в стената,като незнаеш какво да правиш.Аз пък честно се чудя,като няма какво да напишеш защо изказваш неуравновесеността си в характера под тази статия.
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 1,а тези "умни и можещи" българи що не вземат да направят нещо подобно,и да участват с отбор в серийте за издържливост като 24 часа на Льо Ман,ами само си стоят в хралупите измекярски и мухлясали и ги водят за носа като сборджииска мечка,но иначе са големи зад клавиатурата да хулят другите.
  • #2
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Да се смея ли или да плаща се чудя
  • #1
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тия пияници що не ви седат на дто а ми се занимават с непонятни неща