Всяка година се появява поне по един слух за завръщането на автомобилите Spyker. Нидерландската компания за суперколи банкрутира през 2014 година, но сега отново се заговори за възраждането й, като този път не става въпрос само за слухове, а за официално изявление, в което се твърди, че фирмата ще бъде финансирана от руски инвеститори и ще изкара на пазара нови модели още тази година.
Двамата водещи инвеститори в сделката за съживяване на Spyker са руснаците Борис Ротенберг и Михаил Песис. Ротенберг, наред с всичко друго, е собственик на отбора за състезания за издръжливост SMP Racing и ателието за производство на състезателни болиди BR Engineering. Песис е съсобственик в SMP, като има и компания, специализирана в търговията с луксозни и тунинговани автомобили.
Ако двете имена на руските бизнесмени ви се струват познати, то е защото те се опитаха да извършат същата сделка миналата година, но плановете се провалиха и тогава шефа на Spyker Виктор Мюлер отново бе принуден да подаде заявление за банкрут, след несъстоялото се преструктуриране.
"Споразумението за сътрудничество, което потвърдихме, е стартовата точка за възраждането на Spyker като производител на спортни коли, с по-солидна основа от всякога. То ще ни помогне да имаме значително по-добри технически и финансови ресурси, за да постигнем амбициозните си бизнес цели", заявява Мюлер в официално изявление на компанията.
Интересното е, че Spyker ще продължи да залага на традиционните двигатели с вътрешно горене и то "още много години". Още тази година би трябвало да стартира производството на Spyker C8 Preliator, Spyker B6 Venator и кросоувърът Spyker D8 Peking-to-Paris. Нова ще е системата за производство на колите: карбоновите купета ще се правят в Русия, също там, както и в Германия ще се развива инженерингът, докато финалното асемблиране ще е в нова фабрика в Нидерландия.