IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes-Benz представи най-ефективния електромобил

Всеки детайл на прототипа EQXX помага за пробега от над 1000 км

През последните седмици Mercedes-Benz систематично подхранваше интереса към прототипа EQXX, който беше определен като „най-ефективния“ електрически автомобил. Неговата поява беше анонсирана още през юли миналата година, а след това компанията показа и няколко изображения на модела.


Mercedes-Benz Vision EQXX


Сега премиерата на модела е факт (заради коронавируса тя се състоя онлайн), като от Mercedes посочват, че това не е дизайнерска фантазия, а напълно работещ прототип, който ще се използва за тест-драйвове, за да докаже пробега си от 1000 км с едно зареждане. Този резултат е по европейския стандарт WLTP, като много от технологиите на EQXX ще бъдат използвани за бъдещите серийни модели на марката.

Прототипът е изграден на платформата MMA, като дължината е 4630 мм, а разстоянието между двете оси – 2800 мм. Салонът е предназначен за четирима души, но най-впечатляваща е задвижващата система. Тя е разработвана в продължение на 18 месеца с помощта на екипите на отборите на Mercedes във Формула 1 и Формула Е.


Mercedes-Benz Vision EQXX


Крайният резултат е двигател с мощност 204 к.с., който консумира само 10 кВт/ч на 100 км (за сравнение при повечето електромобили този показател е 18-20 кВт/ч на 100 км). Полезният капацитет на батерията е 100 кВт/ч, а тя е с 50% по-малка и с 30% по-лека от тази на EQS, като тежи 495 кг. Общото тегло на прототипа е 1700 кг.

Аеродинамиката има огромен принос за постигането на пробег от 1000 с едно зареждане. Инженерите на Mercedes са успели да постигнат коефициент на челно съпротивление 0,18, което е с 0,02 по-добро от това на настоящия рекордьор EQS. За целта са използвани всякакви трикове – силно наклонено предно стъкло, наклонена линия на покрива, въздушни завеси и др.


Mercedes-Benz Vision EQXX


Дизайнерите обаче са се отказали от инсталирането на камери вместо външни огледала, тъй като те вървят с два монитора, които ще консумират електричество. На покрива на EQXX са поставени слънчеви панели от плексиглас. Те са непрозрачни, което ги прави по-ефективни.

Колкото и странно да звучи, огромният екран в салона, който обединява приборния панел и информационно-развлекателната система, също играе роля за пестенето на енергия. Той се активира само според нуждите – от страната на пътника или само в средата, например. Прототипът разполага и с виртуален асистент с изкуствен интелект, който анализира състоянието на батерията и условията на околната среда (скорост на вятъра и температура) и дава съвети в реално време как да се постигне по-ефективно шофиране.


Още снимки на най-ефективният електромобил - вижте в галерията:


Снимки: Mercedes-Benz

0 от 500
  • #24
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Димитър ( преди 2 години )
    Извращение за милионери...тези коледни лампички не са за коли.И специално тази би изглеждала по добре ако е с 2 места,вместо 4.....Ако се качат 4 с малко багаж пробега ще е 500км макс....а цената 100% ще почва от 150000?
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Az ( преди 2 години )
    Мен пък ми се ще да видя кога ще караш над 1000 км. без да спираш...
  • #22
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Хубава кола е.. Но ми се ще да видя как ще изкара 1000 км. С парно През зимата при -10С иПрез лятото при +35C и включен климатик.
  • #21
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    бензинджийката пак е яхнала метлата хаха
  • #20
    8 rate up comment 0 rate down comment
    peposhi ( преди 2 години )
    Дизанерите на Kia EV6 и този Мерцедес са преписвали един от друг. Само дето са казали на единия да направи кола за ?50-60 хиляди евро, а на другия колкото излезе - все ще продадем 30 бройки. Шегата настрана, много красива кола, но ще си остане недостижима за обикновения човек
  • #19
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Смех ( преди 2 години )
    с 30км/ч ср скорост а бе тва да не е велосопед бе
  • #18
    10 rate up comment 3 rate down comment
    BENZIN ( преди 2 години )
    Мерцедес отново показва нагледно на всички, как се правят нещата. Неграмотните кръчмарски разбирачи нека си дрънкат, каквото си искат. Вашите рендетата на по 30г. със сигурност са страшни коли.
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    От Мерцедес са "мега" зле (както се е изказал отдолу един, дето още не се бръсне по лицето). Как не се сетиха да се допитат до *** балкански, да им обясни това-онова, да ги научи на инженерна мисъл и дизайн !
  • #16
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    разбирачите винаги сте забавни
  • #15
    8 rate up comment 0 rate down comment
    v-1 ( преди 2 години )
    Много 'инженери' гледам са се изходили под статията :)))Много е забавно човек да чете коментарите...