В самото начало на 2022 година започва и едно от най-легендарните изпитания в автомобилния свят: Рали Дакар. В продължение на седмици някои от най-смелите пилоти в света ще изправят своите машини срещу пустинята, времето и едни срещу други, рабира се.
Но истинските ценители на това приключение няма как да не признаят, че то с течение на годините изглежда все по-малко като приключение, и все повече като професионално организирано шоу. Далечен спомен са случаите като през 1982, когато Марк Тачър, синът на Маргарет Тачър, изчезна в Сахара за цели шест дни. А и автомобилите, някога пъстра смес от самоделки и налудничави идеи, днес са творения на цели инженерни екипи от могъщи транснационални компании. Нищо обаче не ни пречи да си припомним времето, когато нещата не стояха така, и да подберем най-екстремните машини в историята на ралито. Някои попадат в списъка заради удивителните си постижения, други - заради откровената си лудост.
11-те най-екстремни машини в Рали Дакар (ГАЛЕРИЯ):
С течение на времето това се променя, разбира се. Между 2001 и 2007 състезателните машини, базирани вече на Pajero V60, имат забележителна победна серия. Заслуга за нея има комбинацията от стълбовидна рама и самоносеща каросерия за допълнителна устойчивост. Горивният резервоар е пред задната ос, за да се подобри разпределението на тежестта, а кормилната уредба с рейка и пиньон подобрява значително управлението.
Освен 12-те крайни победи, Pajero държи и рекорда за най-много етапни - цели 175, двойно повече от следващия.