В самото начало на 2022 година започва и едно от най-легендарните изпитания в автомобилния свят: Рали Дакар. В продължение на седмици някои от най-смелите пилоти в света ще изправят своите машини срещу пустинята, времето и едни срещу други, рабира се.
Но истинските ценители на това приключение няма как да не признаят, че то с течение на годините изглежда все по-малко като приключение, и все повече като професионално организирано шоу. Далечен спомен са случаите като през 1982, когато Марк Тачър, синът на Маргарет Тачър, изчезна в Сахара за цели шест дни. А и автомобилите, някога пъстра смес от самоделки и налудничави идеи, днес са творения на цели инженерни екипи от могъщи транснационални компании. Нищо обаче не ни пречи да си припомним времето, когато нещата не стояха така, и да подберем най-екстремните машини в историята на ралито. Някои попадат в списъка заради удивителните си постижения, други - заради откровената си лудост.
11-те най-екстремни машини в Рали Дакар (ГАЛЕРИЯ):
Въпреки това името Elefant не е продиктувано от теглото на машината. Просто слонът е бил щастливото животно за създателя на марката Джовани Кастильони през 50-те.
Този мотоциклет спечели само две титли в Дакар - привидно скромно на фона на Yamaha и Honda. Но той бе екстремен и в много други неща: примерно със 180-те км/ч максимална скорост, с 59-литровия резервоар, по-голям от тези на много леки автомобили, и с 55-те сантиметра ход на окачването.