В самото начало на 2022 година започва и едно от най-легендарните изпитания в автомобилния свят: Рали Дакар. В продължение на седмици някои от най-смелите пилоти в света ще изправят своите машини срещу пустинята, времето и едни срещу други, рабира се.
Но истинските ценители на това приключение няма как да не признаят, че то с течение на годините изглежда все по-малко като приключение, и все повече като професионално организирано шоу. Далечен спомен са случаите като през 1982, когато Марк Тачър, синът на Маргарет Тачър, изчезна в Сахара за цели шест дни. А и автомобилите, някога пъстра смес от самоделки и налудничави идеи, днес са творения на цели инженерни екипи от могъщи транснационални компании. Нищо обаче не ни пречи да си припомним времето, когато нещата не стояха така, и да подберем най-екстремните машини в историята на ралито. Някои попадат в списъка заради удивителните си постижения, други - заради откровената си лудост.
11-те най-екстремни машини в Рали Дакар (ГАЛЕРИЯ):
450 се роди от по-стария 690 Rally, сам четирикратен победител, след като промяната в правилника зачеркна по-големите двигатели. Така че инженерите се заеха да го олекотят, изтънят, да подобрят разпределението на тежестта - все неща, които още повече подобриха поведението в пясъците.
Благодарение на него КТМ успя да удължи удивителната си серия и да спечели Дакар във всяка година от 2001 до 2019. Никой друг не го е постигал.