По света има много организации и методологии за проверка на нивото на безопасност на превозните средства. Правилата непрекъснато се затягат, но, както често се случва, тяхната строгост се компенсира от необвързващия характер на тяхното изпълнение. Тоест, поставената им оценка от външни организации не пречи на тяхното излизане на пазара.
Новини за поредния неуспешен краш-тест идват редовно от различни региони на света, като те се отнасят не само за стари и достъпни на цена модели, но и за нови, скъпи и доста добре оборудвани модели. Интересното е, че те получават високи оценки в Европа, например, но на други континенти се превръща в антигерои.
Най-опасните автомобили по света (ГАЛЕРИЯ):
Четвъртото поколение на корейския кросоувър, което се предлага в Южна Америка, не се справи с краш-тестовете на Latin NCAP. Колата има чифт въздушни възглавници и ABS в базовото си оборудване. Тя обаче се оказа със слаба защита – 48% на шофьора и спътника му, и 58% на пешеходците. Вероятността от значителни наранявания за деца при челен и страничен удар съответно при 64 и 50 км/ч достига 75%.


2