По света има много организации и методологии за проверка на нивото на безопасност на превозните средства. Правилата непрекъснато се затягат, но, както често се случва, тяхната строгост се компенсира от необвързващия характер на тяхното изпълнение. Тоест, поставената им оценка от външни организации не пречи на тяхното излизане на пазара.
Новини за поредния неуспешен краш-тест идват редовно от различни региони на света, като те се отнасят не само за стари и достъпни на цена модели, но и за нови, скъпи и доста добре оборудвани модели. Интересното е, че те получават високи оценки в Европа, например, но на други континенти се превръща в антигерои.
Най-опасните автомобили по света (ГАЛЕРИЯ):
Сензорите, монтирани на манекените, показаха, че поради екстремните натоварвания при сблъсък шансовете на водача за оцеляване са минимални, а пътникът не може да избегне сериозни наранявания. От компанията-производител обещаха да разширят оборудването, като включат две въздушни възглавници и нови обтегачи на предпазните колани, но това не задоволи специалистите от Latin NCAP, които настояха автомобилът да получи стабилизираща система и да се повиши на нивото на безопасност на пешеходците.


2