По света има много организации и методологии за проверка на нивото на безопасност на превозните средства. Правилата непрекъснато се затягат, но, както често се случва, тяхната строгост се компенсира от необвързващия характер на тяхното изпълнение. Тоест, поставената им оценка от външни организации не пречи на тяхното излизане на пазара.
Новини за поредния неуспешен краш-тест идват редовно от различни региони на света, като те се отнасят не само за стари и достъпни на цена модели, но и за нови, скъпи и доста добре оборудвани модели. Интересното е, че те получават високи оценки в Европа, например, но на други континенти се превръща в антигерои.
Най-опасните автомобили по света (ГАЛЕРИЯ):
Базовият корейски седан се провали на тестовете на Latin NCAP и не спечели нито една звезда. Автомобилът нямаше стабилизираща система и разполагаше само с една въздушна възглавница. Експертите отбелязват опасността за пътника до шофьора и за дете при челен удар със скорост 64 км/ч, както и при страничен удар с 50 км/ч.