IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо системите за безопасност може да бъдат опасни през зимата

Колкото повече електроника има, толкова по-голяма е вероятността тя да откаже

Всяка година производителите все повече "въоръжават" своите автомобили с различни електронни системи. Но колкото повече електроника има, толкова по-голяма е вероятността тя да се счупи. Това с пълна сила важи за зимния период. Сега ви разказваме за някои от тези електронни "екстри" на модерен автомобил, които могат да подведат водача през зимата.


системи за безопасност


Всички превозни средства се тестват при тежки експлоатационни условия, преди да бъдат пуснати на пазара. Прототипите се тестват в горещи страни и в северните ширини. Изглежда, че производителят е предвидил всичко, но грешки се случват и дори много скъпите модели започват да "откачат", особено в студено време.

Например, много премиум автомобили, след като стартират, отказват да работят с адаптивния круиз-контрол. В този случай, веднага щом двигателят и салонът започнат да се затоплят, "круизът" отново е готов за работа. Възможно обяснение за проблема е проникването на влага върху контактите на един от сензорите. Въпреки това трябва да признаете, че е неприятно, когато се случват подобни неща в скъпа кола.

Ето още едно наблюдение. Напоследък производителите на премиум марки все повече въвеждат климатичен контрол в тъчпадовете. След една "нощувка" през зимата тези панели също "замръзват". Дотолкова, че е просто невъзможно да се регулира температурата в кабината. Но няма физически бутони! Така че и вие трябва да помръзнете. Но това не е всичко.

Голяма част от функционалността на системите е съсредоточена именно върху такива панели. Следователно става невъзможно да деактивирате, например, системата за старт-стоп или да активирате различни електронни асистенти. Последното увеличава риска от аварийна ситуация на пътя.

А също и многобройните камери и радари през зимата бързо „ослепяват“ поради сняг и пътен реагент, създавайки гъста кора от замразена каша пред тях, което усложнява работата не само на сложната електроника, но дори и на сензорите за паркиране. Те могат да "пропуснат" тънка ограда или стълб и колата да го удари. Или, разчитайки на тях, можете да се блъснете във висок бордюр, например.

И още нещо. През зимата сензорите за налягане в гумите почти винаги "лъжат". Това не е система за сигурност, но такава "лъжа" може също да доведе до неприятности. В крайна сметка, ако пред очите ви постоянно мига съобщение за спадане на налягането в колелата, водачът започва да се изнервя, мислейки за спукана гума, която всъщност не е. В резултат на това вниманието от пътната обстановка намалява, което може да създаде проблеми на пътя.

0 от 500
  • #4
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Пропов ( преди 2 години )
    Те затова дъртите аналогови бангии от към края на 20ти век и началото на 21ви стават предпочитан избор на много хора. Запазените екземпляри на приемливи километри поскъпват постоянно. Който си има хабер и иска да кара КОЛА, избягва тия модерни глезотии.
  • #3
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Как пък за около 20г, толкова са ми годините с бъкани от електроника коли, никога, ама никога електрониката не е сдала багажа зимно време!
  • #2
    8 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Френските и немските са с най големи проблеми в електрониката.
  • #1
    13 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    За да нямате проблем с електрониката си вземате японски автомобил и няма да имате грижи. Сами си правят електрониката и не им я правят китайците, както е при всички останали. Дори корейците много от нещата по колите си ги правят в Китай, както и електрониката. За по-евтино го правят естествено, но това се отразява на качеството.