IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Изборът на автомобил вече зависи от...телефона

Броят на клиентите, лоялни към дадена марка, намалява, сочи проучване сред купувачи на нови коли

Решението за покупката на автомобили все повече зависи от други фактори, а не от марката и нейния имидж. Това сочи проучване на цифровата асоциация Bitkom, в което са участвали 2000 жители на Германия на възраст на 16 години.


интерфейс


Все повече хора посочват като основен съвместимостта на използвания интерфейс в автомобила с този на смартфона. Около 69% от купувачите обръщат внимание на този критерий, като само преди 3 години този показател е бил 55%.

Отчита се и друго - броят на клиентите, лоялни към дадена марка, все повече намалява. Преди години трудно можеше да се намери човек, който, след като е карал Mercedes-Benz или BMW, да се насочи към автомобил от друг бранд. Същото се отнася за шофьори на Opel, която много рядко преминават на Ford, например. Собственици на френски коли, харесващи техния дизайн и комфорт, почти никога не разглеждаха германски модели.

Сега това се променя и само 65% от търсещите автомобил обръщат внимание на марката. За останалите 35% има много по-важни неща, сред които е именно съвместимостта на смартфона с интерфейса на автомобила. Това важи най-вече за по-младите хора - до 49 години, при които този показател достига 80%.

Традиционните "ценности" обаче си остават сред основните фактори при покупка на автомобила. Безопасността вълнува 98% от запитаните, удобствата и комфортът - 92%, а цената - 90%. След това се нареждат навигационната система - 87%, и съвременните асистенти за помощ на водача, сред които са асистент за паркиране и за движение в задръствания - 84%.

За 79% от анкетираните важна роля играе задвижващата система на автомобила - електромотор или двигател с вътрешно горене, а 75% се ръководят от дизайна. 71% обръщат внимание на мощността на двигателя, а 64% се интересуват, дали харесания от тях автомобил може да бъде купен със субсидия от властите (тя се отнася за електромоблили и хибриди).

Важното значение за купувачите има и възможността за обновяване на програмното оборудване на автомобила без посещение в сервиза, а също така и възможността за обмяна на информация между превозните средства. За тези неща са гласували 63% от запитаните. Достъпът до интернет вълнува 58%, а 37% се вълнуват от достъпа до технологии за автономно движение.

Снимка: Mercedes-Benz

0 от 500
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Много добра статия ( преди 3 години )
    ако се замислите, вече всички докарват взилата, защото се правят от едни и същи производители на ишлеме, но в чиповете, електрониката и софтуера нещата са в друго измерение и това драстично различава евтиния от премиум автомобил ... дори в една и съща марка и модел има по 3-4 нива на оборудване и екстри които тотално променят нещата
  • #3
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Доналд Тръмп ( преди 3 години )
    Всякви хора има, но аз оставам на старата максима казана от Хенри Форд в зората на автомобилната индустрия-че по добрият кон е по бързия кон:)и аз така-гледам колко върви една кола и колко харчи:)
  • #2
    23 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Аз пък си карам 20 годишната кола, която поддържам в перфектно състояние и има достатъчно екстри. Новите пластмасови играчки, въобще не ме интересуват.
  • #1
    18 rate up comment 0 rate down comment
    Алоооо ( преди 3 години )
    В първото изречение "на" или "над" 16 години??? Защото това ще промени всичко и ще даде смисъл на статията!